گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام

بورس سیگنال مثبت دریافت کرد/ شاخص رشد کرد+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۴۹۸۹۴
اقتصادنیوز: شاخص‌های بازار سهام در معاملات روز سه‌شنبه رشد کردند.
بورس سیگنال مثبت دریافت کرد/ شاخص رشد کرد+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه 8 خرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 11 هزار و 716 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 69 هزار و 848 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 154 واحدی در رقم 681 هزار و 701 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 127 واحدی به رقم 22 هزار و 495 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 774 واحد به سطح 120 هزار و 522 واحد رسید. 

به نظر می‌رسد مواضع دولت‌ها درباره بازار سرمایه سیگنال مثبتی برای معامله گران بوده است. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و شستا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای بوعلی، فخوز و شیراز از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، هرمز و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای زاگرس، بپاس و مادیرا نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شبندر بیشترین تراکنش را داشت و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، فن افزار و حآفرین بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 356 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 296 میلیارد تومان بود که 27 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 747 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 242  نماد صف خرید داشتند و 136 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 627 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 763 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 75 درصدی به 311 میلیارد تومان رسید.

030307

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی