حذف استقلال حقش بود، اما چرا پرسپولیس را حذف نکردید؟

کدخبر: ۵۷۵۲۴۹
بدهی‌های کلان داخلی و خارجی باشگاه‌های فوتبال و نداشتن تراز مالی مشخص تنها دو دلیل عمده عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فوتبال ایران، به‌خصوص سرخابی‌های پایتخت هستند.
حذف استقلال حقش بود، اما چرا پرسپولیس را حذف نکردید؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جوان نوشت:

دیروز کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای تشکیل جلسه داد تا مشخص شود کدام یک از باشگاه‌های فوتبال ایران می‌توانند به عنوان باشگاه‌های حرفه‌ای خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند.

خب نتیجه مشخص بود؛ بدهی‌های کلان داخلی و خارجی باشگاه‌های فوتبال و نداشتن تراز مالی مشخص تنها دو دلیل عمده عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فوتبال ایران، به‌خصوص سرخابی‌های پایتخت هستند. این دو واقعیت چنان عیان است که اصلاً نیازی به برگزاری جلسه ندارد. استقلال و پرسپولیس سال‌ها با سند‌سازی و جعل مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند و امروز هم اگر یکی از آن‌ها رد می‌شود و دیگری تأیید، حتماً ایرادی در کار وجود دارد و مطمئناً دروغی بزرگ پشت این مسئله پنهان شده است.

دیروز اعلام شد استقلال به دلیل عدم تعیین تکلیف بدهی‌هایش در زمان مقرر مجوز نگرفته است. سؤال اینجاست استقلال کجای کارش درست است که فقط بدهی‌هایش تعیین تکلیف نشده باشد؟ استقلال مدت‌هاست که به سبب سوءمدیریت حاکم بر این باشگاه، حتی در حد تیم‌های آماتوری هم نیست و باید افسوس خورد که زحمت بازیکنان و کادر فنی این تیم با فوتبالی که ارائه می‌دهند به راحتی آب خوردن بر باد می‌رود. تکلیف استقلال مشخص بود؛ از حدود دو ماه قبل همه می‌دانستند که استقلال از آسیا حذف شده و حتی مدت زمان پنج روزه برای اعتراض به تصمیم کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هم یک شوخی زشت است. همه می‌دانستند، الا جناب وزیر ورزش که هرازچندگاهی می‌آید و می‌گوید: «استقلال هنوز حذف نشده است» و باعث خنده تلخ‌تر از زهر بقیه می‌شود.

اما در این میان تأیید پرسپولیس علامت سؤال بزرگ‌تری را در ذهن ایجاد می‌کند، یعنی پرسپولیس تکلیف بدهی‌هایش را مشخص کرده است؟ یعنی مو لای درز اسناد مالی این باشگاه نمی‌رود؟ یعنی باید باور کنیم که پرسپولیس هیچ مشکلی برای حرفه‌ای بودن ندارد و هم ورزشگاه اختصاصی دارد و هم یک مالک مجزا از استقلال؟!

پاسخ تمام این پرسش‌ها کاملاً مشخص است، اما چطور می‌توان پذیرفت که پرسپولیس با انبوهی از مشکلات داخلی و خارجی مجوز حرفه‌ای بگیرد. در این خصوص تنها یک چیز به ذهن می‌رسد و آن‌هم چیزی نیست جز سندسازی و جعل که فوتبال ایران سابقه درخشانی در آن دارد، به‌گونه‌ای که حتی مهدی تاج چندی پیش عنوان کرد دیگر نباید سر کنفدراسیون فوتبال آسیا را با سند‌سازی کلاه بگذاریم!

کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای به پرسپولیس، سپاهان، فولاد خوزستان، تراکتور، گل‌گهر و نساجی مازندران مجوز داده که چگونگی‌اش بماند برای بعد، اما این وسط فقط استقلال است که ظاهراً اتفاقات چند ماه اخیرش اجازه صدور مجوز را نداده که اگر کمی اوضاع بهتر بود آبی‌ها هم حتماً مجوز می‌گرفتند. پس در یک جمله فوتبال ایران همچنان در حال سند‌سازی است و حرفه‌ای بودن عنوانی است که ما حالا‌حالا‌ها به آن نخواهیم رسید، مگر با دروغ و جعل سند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی