مروری بر گذشته و حال یک رویداد

عبدالله جاسبی نشان لیاقت گرفت+ عکس

کدخبر: ۶۵۲۷۸۱
اقتصادنیوز: رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی که 29 سال بر صندلی مدیریت این دانشگاه تکیه زده بود، 19 سال پیش نشان لیاقت و مدیریت دریافت کرده بود.
عبدالله جاسبی نشان لیاقت گرفت+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالله جاسبی 80 ساله که از سال 1361 تا 1390 به مدت 29 سال ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشت، بعد از پایان دوران ریاستش بر دانشگاه آزاد، عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. او اما از سال 1400 که احکام اعضای حقوقی و حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد، در این شورا هیچ سمت حقیقی نیز نداشت. 

عبدالله جاسبی در دوران ریاستش بر دانشگاه آزاد، در تاریخ 19 اردیبهشت ماه سال 1374 توسط مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری وقت نشان لیاقت و مدیریت دریافت کرد.

به گزارش اقتصانیوز، نشان لیاقت و مدیریت از نشان‌های افتخار در ایران است. بر اساس ماده ۹ آیین‌نامه اعطای نشان‌های دولتی، نشان «لیاقت و مدیریت» به افرادی اعطا می‌شود که در مدیریت یا انجام فعالیت‌های شایسته و کمک رسانی به محرومان و مستضعفان یا بهره‌برداری صحیح از امکانات یا ارائه روش‌های بدیع، موفقیت استثنایی کسب کنند.

این نشان که تا سال 1392 عمر کرد و آخرین بار توسط حسن روحانی، رئیس جمهور وقت ایران به حمید بعیدی‌نژاد (زاده ۱۹ مهر ۱۳۴۱ تهران) سیاست‌مدار و دیپلمات ایرانی که در دولت دوازدهم بعنوان سفیر ایران در بریتانیا فعالیت داشت؛ اهدا شد. برای اولین بار در 5 فروردین 1374 توسط اکبر هاشمی رفسنجانی، به محمدعلی آبادی زاده تعلق گرفت.

جاسبی بعد از دریافت نشان لیاقت، از طرف برخی مقامات مسئول پیام تبریک دریافت کرد. روزنامه اطلاعات 22 خردادماه سال 1354 یک پیام تبریک از طرف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد چاپ کرد.

در این پیام آمده بود: «ریاست عالیقدر دانشگاه آزاد اسلامی؛ احترامأ اعطاء نشان عالی لیاقت و مدیریت از سوی مقام شامخ ریاست‌جمهوری اسلامی در ایران در سیزدهمین بهار سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به آن‌جناب مبارکباد و از اینکه با تدبیر و شایستگی کم‌نظیر جنابعالی، دانشگاهی بدین وسعت در نظام جمهوری اسلامی پا گرفته و اهدافی بسیار ارزشمند فراسوی برنامه ریزی ها قرار دارد مزید توفیقات شما را از آستان احدیت مسئلت داریم.»

photo_2024-06-11_15-01-090

photo_2024-06-11_16-23-08

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی