کاهش خدمت سربازی صحت دارد؟/ مشاور عالی نیروهای مسلح توضیح داد

کدخبر: ۶۵۴۱۸۰
اقتصادنیوز: در چند ساعت گذشته خبری مبنی بر کاهش یک ماهه مدت زمان خدمت سربازی در برخی سایت‌های غیرمعتبر مخابره شد اما یک مقام مسئول نیروی مسلح این خبر را تکذیب کرد.
کاهش خدمت سربازی صحت دارد؟/ مشاور عالی نیروهای مسلح توضیح داد

به گزارش اقتصادنیوز، در 2 روز گذشته خبری مبنی بر اینکه یک ماه از مدت زمان خدمت سربازی کاسته شد، در فضای مجازی و برخی سایت های غیرمعتبر خبری دست به دست چرخید. 

بر اساس مصوبه مجلس در ماده ۱۰۲ برنامه ۵ ساله هفتم که به تائید شورای نگهبان رسید، ستاد کل نیرو‌های مسلح در طول اجرای برنامه هفتم پیشرفت، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند. با این قانون مشمولان غایب تعیین تکلیف می‌شوند.»

به گزارش اقتصادنیوز، این خبر اما چند ساعت از سوی مسئولان نیروی مسلح تکذیب شد. در این زمینه، سردار موسی کمالی درباره انتشار خبری مبنی بر کاهش یک ماهه مدت خدمت سربازی در سال‌جاری به ایسنا اعلام کرد: «در ساعات اخیر خبری به نقل از بنده در فضای مجازی منتشر شده که در آن اعلام شده که مدت خدمت سربازی کاهشی یک ماهه داشته است، این خبر کذب بوده و اصلا من چنین مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام.»

وی با تاکید بر اینکه طول مدت خدمت سربازی در سال‌جاری هیچ تغییری نکرده است، گفت: «برابر قوانین و مقررات مدت خدمت سربازی همچون سال گذشته و بر اساس منطقه خدمت و ... از ۱۴ تا ۲۱ ماه است و هیچگونه تغییری در طول مدت خدمت سربازی اعمال نشده است، بنابراین آنچه که به نقل از بنده در این خصوص منتشر شده تکذیب می‌شود.»

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح همچنین گفت که «حق پیگیری قانونی بابت انتشار این خبر کذب محفوظ است.»

کمالی همچنین از مردم خواست که اخبار مربوط به سربازی را از رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کرده و به اخبار کذبی که با منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی