قالیباف: مردم برای مسکن اضطراب دارند/ رانت خودرو را با واردات حل خواهم کرد+ فیلم

کدخبر: ۶۵۵۶۸۱
اقتصادنیوز: محمدباقرقالیباف در جریان آخرین مناظره گفت: مسکن آنقدر مهم است که آرامش خانواده در گرو آن است؛ ما می توانیم با استفاده از تجربه شهرداری، 200 متر زمین مسکونی را در اختیار هر خانواده قرار دهیم
قالیباف: مردم برای مسکن اضطراب دارند/ رانت خودرو را با واردات حل خواهم کرد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، قالیباف در ادامه بیان کرد: بنده هم طرح ۵ فوریتی خود را در روزهای گذشته و در فرصت‌های مناسب مطرح کردم که در اینجا باز هم توضیح می‌دهم.

وی اظهار کرد: اولین وظیفه ما آن است که برای زندگی روزمره مردم یک سپر حمایتی ایجاد کنیم که این پریشانی از آنان دور شود که شامل حقوق آنان می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید فاصله بین حقوق ثابت و تورم را پر کنیم و حتماً متعهد هستم که این کار را انجام دهم که اگر حقوق را ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم، اما تورم ۳۰ تا ۴۰ درصد است باید مابه‌التفاوت آن ترمیم شود. همچنین کالاهای اساسی مربوط به جهیزیه را تحت پوشش قرار خواهم داد و با رفاه کارت این کار انجام خواهد شد و بحث سلامت را هم دنبال خواهم کرد.

قالیاف افزود: بحث حقوق را زمانی که مطرح می‌کنم منظورم همه کارگران، کارمندان کشوری و لشکری، زنان سرپرست خانوار و همه کسانی است که در دهک‌های پایین هستند و حتماً این کار را انجام خواهم داد و سپر حمایتی برای آنان در نظر می‌گیریم.

وی تاکید کرد: همچنین آن‌قدر موضوع مسکن مهم است که آرامش خانوارها است و اجاره باعث اضطراب خانوارها شده است. طرح جهش تولید مسکن الان اجرا می‌شود، البته ما می‌توانیم ۲۰۰ متر زمین را که در منطقه مسکونی است و مجوز مسکونی داشته باشد، در اختیار هر خانواده‌ای که فرم آنان قرمز نباشد و مستأجر باشند، قرار دهیم و زمانی که این زمین را در اختیار گرفتند، می‌توانند شریک بگیرند و از طریق آن خانه خود را بسازند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طرح خودرو هم بحث مهمی است. ما مشکل رانت خودرو را حل خواهیم کرد و واردات خودرو شخصی و خودروهای سنگین را دنبال خواهیم کرد.

قالیباف افزود: موضوع رشد اقتصادی در پایتخت دوم ایران یعنی در منطقه اقیانوس هند هم دنبال خواهد شد. همچنین طرح هادی یکی از معضلات روستاها است و بنده مرتب و هر فصل به آنجا سرکشی می‌کنم و می‌گویم که حتماً طرح‌های هادی را توسعه خواهیم داد و در آن بازنگری می‌کنیم و باید یک اصلاح نهادی انجام دهیم، چرا که روستا بی صاحب است و از زمان ادغام وزارت جهاد کشاورزی گویا روستاها متولی ندارند و باید روستاها متولی داشته باشند.

وی تاکید کرد: امنیت شغلی دهیاران را باید تأمین کنیم و اشتغال را باید به روستاییان بازگردانیم. معمولاً فقط بین ۲۵ تا ۳۰ درصد پول حاصل از فروش محصولات کشاورزی به خود کشاورزان می‌رسد در حالی که باید بیشتر پول فروش محصولات کشاورزی به خود کشاورزان برسد و باید این موضوع حل شود.

قالیباف بیان کرد: مشکل آب کشاورزان هم باید حل و فصل شود. کشت گلخانه‌ای باید به گونه‌ای انجام شود که صرفه‌جویی در آب هم مورد توجه قرار گیرد. همچنین میزان واردات محصولات کشاورزی زیاد است و بعضاً محصولاتی است که خودمان هم تولید می‌کنیم و باید این موضوع مدیریت شود و ما برنامه برای آن داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی