جزئیات سانحه دلخراش مرگ مهندس پرواز هواپیمایی وارش

کدخبر: ۶۵۸۱۵۳
اقتصادنیوز : «ابوالفضل امیری» مهندس پرواز هواپیمایی «وارش» حین پاور دادن خلبان هواپیما به داخل موتور کشیده شده و جان باخت.
جزئیات سانحه دلخراش مرگ مهندس پرواز هواپیمایی وارش

به گزارش اقتصاد نیوز ،‌ چندی پیش خبری منتشر شد که در جریان حادثه‌ای هولناک در فرودگاه کنارک در استان سیستان و بلوچستان، یک مهندس پرواز با موتور هواپیما بلعیده شد.

 در اتفاقی مشابه در خرداد سال جاری در فرودگاه آمستردام هلند نیز یک نفر به داخل موتور جت کشیده شد و جان باخت.هر چند از هویت فرد اطلاعاتی در دست نیست و مممکن است یکی از مسافران پرواز بوده باشد اما بسیاری از مسافران شاهد وقوع این صحنە دلخراش و مرگبار بودند.این اتفاق با واکنش مارک هاربرز، وزیر زیرساخت‌های هلند همراه بود ، او در پستی در شبکه اکس نوشتە است: « از شنیدن این حادثە شوکە شدە است و به بستگان قربانی و شاهدان حادثه تسلیت می‌گویم».

صبح روز ۱۲ تیرماه یک کارگر متخصص شرکت هواپیمایی وارش به نام «ابوالفضل امیری»در فرودگاه کنارک در هنگام پاور دادن خلبان به دلایلی که نیازمند بررسی و تحلیل متخصصان سوانح هوایی در محل سانحه بود، ناگهان در مسیر مکش هوای دهانه ورودی موتور قرار گرفته و به درون موتور توربوپراپ از نوع CFM۵۶-۳ نصب شده بر روی بوئینگ۷۳۷ کشیده شد و در دم جان سپرد. سانحه کشیده شدن انسان به درون موتور جت در کشورهای دیگر هم سابقه‌مند است اما اتفاقی بسیار نادر در صنعت هوانوردی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید