نرجس سلیمانی زاکانی را مورد انتقاد قرار داد؛ روزنامه شهرداری عصبانی شد/ ببینیم چرا ضدانقلاب اینقدر خوشحال می‌شود؟

کدخبر: ۶۶۰۱۸۲
اقتصادنیوز: نرجس سلیمانی با انتقاد از اداره شهر تهران و عملکرد علیرضا زاکانی در شورای شهر تهران گفت: شهر نیازمند عطاری دانا و خاموش است تا در سکوت تلاش کند بدون هیاهو هر دم در هوس جای دیگر نباشد.
نرجس سلیمانی زاکانی را مورد انتقاد قرار داد؛ روزنامه شهرداری عصبانی شد/ ببینیم چرا ضدانقلاب اینقدر خوشحال می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، پس از آنکه علیرضا زاکانی شهردار فعلی تهران از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری استعفا کرد و به مرخصی طولانی مدت خود پایان داد، انتقادات بیشماری در خصوص مدیریت شهری او پیش پایش قرار گرفت. البته انتقاد از زاکانی فقط به برخی مسئولان شهری محدود نشد و کارزاری در فضای مجازی برای برکناری زاکانی تشکیل شد که امضاکنندگان آن را مردم تشکیل می دادند.

در این میان یکی از منتقدان سرسخت و جدی عملکرد علیرضا زاکانی بر مسند شهرداری تهران، نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران است. به گزارش اقتصادنیوز، روز یکشنبه 24 تیرماه سخنرانی جنجالی نرجس سلیمانی درباره اداره شهر تهران علاوه بر اینکه مورد اعتراض دیگر همکار سلیمانی قرار گرفت، در شبکه های مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. 

استفاده از حلقه تنگ دوستان در شهرداری تهران 

بر اساس مطلبی که اکوایران منتشر کرد، نرجس سلیمانی در صحن علنی شورای شهر گفته بود: «از وقتی وارد شورا شدیم شهر تغییر قابل توجهی نداشته و حمل و نقل عمومی، جمع آوری پسماند، اختلال در مدیریت امور شهری و ارتباط مردم با شهرداری همچنان وضعیت مناسبی ندارد. استفاده از حلقه تنگ دوستان در شهرداری یکی دیگر از مسائل موجود است. جهت گیری غلط شهرداری در استفاده  از کمیسیون ها همچون کمیسیون ماده پنج نیز از دیگر مسائل است و بارها گفتم که این کمیسیون قلک شهرداری نیست. در برخی موارد بدون وجود امضا و اجماع لازم، مصوبات کمیسیون ماده پنج را غیر قابل اجرا می کند.»

نرجس سلیمانی در ادامه اعتراض به عملکرد زاکانی این نکته را هم اشاره کرده بود که «شهر نیازمند عطاری دانا و خاموش است تا در سکوت تلاش کند بدون هیاهو هر دم در هوس جای دیگر نباشد.» به گزارش اقتصادنیوز، پس از تذکر نرجس سلیمانی به عملکرد شهرداری، محمد آقامیری با بیان اینکه احساس کردم صحبت های خانم سلیمانی در مورد تهران نیست و ایشان عضو شورا نیستند، اظهار کرد: «توقعی که از فرزند شهید سلیمانی که اسطوره «ما می توانیم» است این نبود. اتفاقاتی افتاد که حتی اصلاح طلب ها آن را تحسین می کنند. برخی پروژه ها زیر خاک بود و برخی پروژه ها به فنا داده شده بود که در این دوره مورد توجه قرار گرفت.»

بعد از پایان سخنان آقامیری، برخی از اعضای شورا به صحبت های او اعتراض کردند.

واکنش رسانه شهرداری به سخنان نرجس سلیمانی 

انتقادات نرجس سلیمانی اما صحن شورای شهر ختم نشد و امروز روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران در سرمقاله خود به این اظهارات واکنشن نشان داده اتس. به گزارش اقتصادنیوز، محسن مهدیان مدیرمسئول روزنامه همشهری امروز چهارشنبه در سرمقاله روزنامه همشهری و در انتقاد به سخنان نرجس سلیمانی درباره علیرضا زاکانی نوشت: «سخن بر سر خطاهای مکرر در شورای شهر است. روز یکشنبه صحن شورای شهر شاهد حوادث تلخی بود، اما متأسفانه باید گفت این نخستین‌بار نیست. پیش‌بینی می‌کردیم با تذکر پدرانه و دلسوزانه رئیس شورای شهر یا تغییر شرایط سیاسی کشور و ضرورت همبستگی بیشتر بین نیروی‌های انقلاب، این‌قبیل رفتارها اصلاح و جبران شود اما ماجرا بازهم به نحو دیگری رقم خورد.»

مهدیان در ادامه این سرمقاله نوشته است: «وظیفه شورای شهر نظارت است، نقد است، گلایه است، تذکر و حسابرسی است. حق هم همین است. مردم نیز همین را انتظار دارند. اما نظارت با مچ‌گیری فرق دارد، نقد با تخریب متفاوت است؛ تذکر، حرف گوشه‌دار و تندی و طعنه نیست، گلایه حرف غیرمنصفانه و خلاف‌واقع نیست. این تفاوت‌ها را نمی‌بینیم؟ اگرچه این‌دست رفتارها منحصر به انگشت‌شمار و معدودی از نماینده‌های محترم است اما مردم این بداخلاقی را به کلیت شورای انقلابی منتسب می‌کنند. اگر واقعا تفاوت نقد مشفقانه و تذکر دلسوزانه و گلایه مسئولانه با بداخلاقی و بی‌انصافی روشن نیست به اثر رفتارها توجه کنیم. ببینیم چرا ضدانقلاب اینقدر خوشحال می‌شود؟ ببینیم چرا سوت و کف می‌زند؟ چرا تشویق می‌کند؟ رفتار ما چه آورده‌ای برای دشمنان خبیث انقلاب داشته است؟»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۴ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید