زلزله ژاپن سونامی به دنبال دارد؟/ آخرین هشدار آژانس هواشناسی ژاپن

کدخبر: ۶۶۵۶۲۳
اقتصادنیوز: ژاپن در مدت زمان سه روز با 2 زلزله مهیب مواجه شد اما آژانس هواشناسی این کشور، تاکنون هشدار سونامی اعلام نکرده است.
زلزله ژاپن سونامی به دنبال دارد؟/ آخرین هشدار آژانس هواشناسی ژاپن

به گزارش اقتصادنیوز، روز پنجشنبه 18 مردادماه زلزله‌ای به بزرگی 7.1 ریشتر بخش‌هایی از ژاپن را به لرزه در آورد. بلافاصله بعد از وقوع این زلزله در ژاپن هشدار مربوط به سونامی صادر شد. 

بر اساس مطلبی که ایرنا منتشر کرد، آژانس هواشناسی ژاپن در یک توصیه ویژه از مردم خواست اقدام‌های احتیاطی برای یک «ابرزلزله» احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

این آژانس همچنین اعلام کرد که احتمال به نسبت بالایی وجود دارد که یک زمین‌لرزه بزرگ در منطقه‌ای که «ناوه نانکای» در آن قرار دارد، رخ دهد. «ناوه» در زمین‌شناسی به فرورفتگی یا چاله ساختاری خطی در اقیانوس گفته می‌شود و ناوه نانکای نیز جایی است که زمین لرزه‌های قبلی سونامی‌های عظیم را ایجاد کرده است.

خبر مرتبط
زلزله ژاپن در ابعاد بزرگتر رخ می‌دهد؟/پیش‌بینی وقوع فاجعه در این اقیانوس

اقتصادنیوز:‌ در پی هشدار مقامات ژاپن نسبت به خطر وقوع زمین لرزه‌ای بسیار بزرگ در این کشور، نخست وزیر ژاپن سفرهای خارجی خود را لغو کرد.

در حالی که مردم ژاپن همچنان در شوک زلزله هفت ریشتری بودند، روز شنبه دوباره یک زلزله 6.8 ریشتری در جزیره هاکوداته این کشور رخ داد. با این حال، سازمان هواشناسی این کشور هنوز هشدار سونامی صادر نکرده است. 

به گزارش اقتصادنیوز، سازمان هواشناسی ژاپن، کانون این زلزله حدود ۴۹۰ کیلومتری را پوسته زمین اعلام کرد. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارت به جزیره شمالی «هوکایدو» گزارش نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید