هشدار هواشناسی / سیل در راه این استان

کدخبر: ۶۷۵۴۴۳
اقتصادنیوز: براساس اعلام هواشناسی از فردا شاهد بارندگی در مازندران خواهیم بود و هشدار وقوع سیل در استان صادر شده است.
هشدار هواشناسی / سیل در راه این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «حسینعلی محمدی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به بارش باران و وقوع سیل در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: براساس اعلام هواشناسی از فردا شنبه 7 مهر تا یکشنبه 8مهر شاهد هوا بارانی خواهیم بود و هشدارها درخصوص وقوع سیل و سیلاب صادر شده است.

وی با توصیه به مسافران افزود: مسافران از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

محمدی با تاکید بر اقدام برای لایروبی رودخانه‌ها تصریح کرد: به منظور  جلوگیری از خسارت در بخش کشاورزی لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و دامداران هم از چرای دام در حاشیه و نواحی مرتفع خودداری کنند.

خبر مرتبط
هشدار برای تهران صادر شد؛ آماده‌باش کامل دستگاه‌ها

اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تاکید کرد که دستگاه‌های خدمت رسان و امدادی در استان تهران آماده باش کامل شدند.

این مسئول با هشدار سطح نارنجی خاطر نشان کرد: به علت تشدید بارندگی‌ و وقوع رگبار و رعد و برق در مازندران وزش باد نسبتا" شدید داریم و آبگرفتگی و جاری شدن روان آب پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به طغیانی شدن رودخانه‌ها و وقوع سیل در مناطق غربی و مرکزی مازندران اشاره کرد و گفت: همچنین ریزش سنگ در مناطق و جاده‌های مناطق غربی محتمل است.

محمدی از پیش بینی برای بارش برف هم خبر داد و توصیه‌ کرد: مسافران اسکان در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها نداشته باشند.

وی با پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها اشاره کرد و افزود: اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت پیش بینی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: با احتمال پیش بینی وقوع بارش‌های رگباری سنگین در مازندران، همه نیرو‌های امدادی در حالت آماده باش قرار دارند و  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در آماده باش کامل باشند.

محمدی از مسافران خواست استان را ترک کرده و از اسکان در مسیر‌های پر خطر پرهیز کنند.

وی از ممنوعیت فعالیت‌های دریایی و قایقرانی در دریا خبر داد و تدابیر لازم در صورت بارش سنگین برف و تعطیلی مدارس و نیز تمهیدات لازم برای حفاظت از گلخانه و دامداری‌ها را خواستار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید