نام‌گذاری 2 خیابان به نام شهیدان سید حسن نصرالله و ابراهیم رئیسی

کدخبر: ۶۷۶۰۹۲
اقتصادنیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم از نامگذاری ۲ خیابان و معبر قم به نام شهیدان حجج اسلام سیدحسن نصرالله و سیدابراهیم رییسی حبر داد.
نام‌گذاری 2 خیابان به نام شهیدان سید حسن نصرالله و ابراهیم رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مرتضی استقامت روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، ادامه داد: شهیدان نصرالله و رییسی به خاطر جایگاه بزرگی که در بین مردم دارند، می توانند الهام بخش باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعداد بالا و کیفیت سرعت‌گیرها در معابر شهری، گفت: عدم رعایت استاندارد در احداث این سرعت‌گیرها ضمن ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و زائران، سبب بروز برخی حوادث نیز می‌شود.

انتقاد از وضعیت سرعت گیرها در قم

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه تصریح کرد: برای بهبود تجهیزات پلیس راهور شهر قم به شهرداری مجوز کمک نقدی به میزان ۹.۵ میلیارد تومان توسط شورای شهر داده شده‌است.

سید محمدحسین دهناد گفت:‌ بسیاری از سرعت‌کاه‌های موجود در قم علاوه بر اینکه استاندارد نیست بلکه از نظر آشکارسازی و اطلاع رانندگان نیز وضعیت مناسبی ندارد.

محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: تعداد بالای سرعت‌گیرها در شهر قم در کنار غیراستاندارد بودن بخشی از آنها سبب شده تا حتی نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس نیز در رسیدن به محل حوادث با مشکلاتی روبه رو باشند.

کاهش فوتی های درون شهری قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز گفت: طی ۶ ماهه امسال تعداد فوتی‌های درون شهری قم حدود ۲۰ درصد کاهش یافته‌است.

رضا خانه زاد یزدی خاطرنشان کرد: اگر تعداد سرعت‌کاه‌ها در شهر قم کاهش یابد، تعداد تصادفات و سوانح رانندگی افزایش می‌یابد.

به گفته وی علت برخی از تصادفات شهری، کمبود روشنایی در برخی از معابر شهری است.

وی عنوان کرد: برای استانداردسازی و آشکارسازی سرعت گیرهای شهری ۱۴ میلیارد تومان در بودجه سال‌جاری پیش‌بینی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید