واکنش سازمان هواپیمایی به مشخص نبودن فرآیند استرداد مبلغ بلیت

کدخبر: ۶۷۶۷۵۱
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص خبر مشخص نبودن فرآیند استرداد بلیت توضیحاتی ارائه کرد.
واکنش سازمان هواپیمایی به مشخص نبودن فرآیند استرداد مبلغ بلیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جعفر یازرلو در پاسخ به بیان برخی مطالب مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز ۱۷ مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیت ها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد، گفت: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاهها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها بعنوان اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.

وی افزود: برای سازمان هواپیمایی کشوری ‌و شرکت‌های هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملا آشنا بوده و شرایط فورس ماژور بوجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویه‌های بین‌المللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکت‌های هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.

خبر مرتبط
بازگشت پروازها در کشور به حالت عادی

جعفر یازرلو روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت نشست و برخاست پروازها در فرودگاههای کشور اظهار داشت: مسافران می‌توانند برنامه پروازی خود را از شرکت هواپیمایی مربوط پیگیری و از انجام سفر قبل از عزیمت به فرودگاه اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام دهی به عملکرد هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است.

به گفته وی آنچه که در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.

یازرلو در پایان گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در جهت حفظ حقوق مسافران و ارزش‌های والای نظام اسلامی، با افرادی که از شرایط پیش آمده قصد سوء استفاده مالی دارند و بخواهند با بر هم زدن شرایط و عدم رعایت بخشنامه سازمان به این هدف خود برسند، برخوردهای قانونی مقتضی بعمل خواهد آورد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید