مادورو: نتانیاهو نسل‌کشی می‌کند

کدخبر: ۶۷۷۷۸۰
اقتصادنیوز: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا بامداد سه‌شنبه تأکید کرد: اسرائیل سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه را برای جلوگیری از برقراری هرگونه آتش‌بس، که نزدیک هم بود، ترور کرد.
مادورو: نتانیاهو نسل‌کشی می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مادورو که به مناسبت نخستین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» سخن می گفت، تصریح کرد: نتانیاهو بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و اردوگاه‌های آوارگان غزه را بمباران می‌کند. آیا این یک جنگ است؟ این نسل‌کشی است.

مادورو افزود:یک سال از وحشتناک‌ترین جنگ کشتار [در غزه] می‌گذرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا تأکید کرد: آنچه در حال وقوع است یک درگیری نیست، بلکه یک پروژه استعماری توسط آمریکا، انگلیس و اروپا است که هدف آنها کنترل این منطقه (غزه) است.

وی گفت: ۲۷ هزار کودک و بیش از ۱۰ هزار زن کشته شدند، همچنین ۸۰ درصد منازل غزه توسط بمب‌های نتانیاهو از میان رفتند.

 رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام

      اقتصادنیوز‌:‌ افت شاخص کل بورس امروز با حمایت بازارساز متوقف شد اما روند منفی سایر شاخص‌ها و خروج سرمایه از بازار سهام…

    کارگزاری مفید