خودروی سوپرکار فراری رونمایی شد+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۹۹۳۵
اقتصادنیوز: شرکت خودروسازی فراری از یک سوپرکار جدید رونمایی کرده است که به گفته این شرکت، می‌تواند در چند سال آینده تاریخ‌ساز شود. این خودرو از فناوری‌های خودروهای فرمول 1 و مسابقات استقامت بهره می‌برد و قیمت پایه آن 3/6 میلیون یورو اعلام شده است.
خودروی سوپرکار فراری رونمایی شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  شرکت خودروسازی فراری در روز پنجشنبه (26 مهر) از سوپرکار جدید خود با نام اف80 رونمایی کرد؛ این مدل با تولید محدود، دارای ویژگی‌های خودروهای مسابقات استقامت موتوراسپرت و همچنین فرمول 1 است و قیمت پایه آن 3/6 میلیون یورو (3/9 میلیون دلار) اعلام شده است.  

به نوشته رویترز، این خودروی هیبریدی با درهای پروانه‌ای یک بخش کلیدی از استراتژی شرکت فراری در جهت ادامه جذب مشتریان ثروتمند به محصولات این شرکت است، چراکه این خودروساز ایتالیایی در حال آماده شدن برای ارائه نخستین و مرموزترین مدل تمام‌الکتریکی خود در پایان سال آینده میلادی است.

انریکو گالیرا، مدیر ارشد بازاریابی و بازرگانی شرکت فراری، گفته: «مدل اف80 خودرویی است که طیف محصولات ما را افزایش می‌دهد. این محصولی است که ما امیدواریم در سال‌های آینده تاریخ‌ساز شود.»

آن دسته از خودروهای فراری که در زمره سوپرکارها و مدل‌های بسیار خاص این شرکت در نظر گرفته می‌شوند، هر یک دهه توسط این شرکت معرفی می‌شوند و دارای ویژگی نوآورانه و فناوری‌های بسیار قابل توجهی هستند.

خبر مرتبط
کشف پارکینگ خودروهای خارجی در تهران

اقتصادنیوز: فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف یکهزار و ۸۰ دستگاه خودروی خارجی صفر کیلومتر احتکار شده در یک پارکینگ خبر داد.

فراری، سوپرکار پیشین خود موسوم به «لافراری» را در سال 2013 رونمایی کرد و نخستین سوپرکار این خودروساز مطرح ایتالیایی نیز 40 سال قبل تولید شد.

طبق اعلام انریکو گالیرا، تنها 799 دستگاه از مدل اف80 تولید خواهد شد و تعداد کل درخواست‌ها برای این مدل، سه برابر بیشتر از میزان عرضه اف80 بوده است.

او همچنین گفت: «این مدل، گران‌قیمت‌ترین خودروی جاده‌ای خواهد بود که تاکنون توسط فِراری ارائه شده است.»

این خودرو دارای یک موتور سه لیتری شش سیلندر هیبریدی با قدرت 1200 اسب بخار، لنت ترمز مسابقه‌ای، یک سامانه تعلیق فعال پیشرفته و قطعات فلزی فوق سبک تولیدشده با چاپ سه‌بعدی است. دو صندلی آن در یک راستا قرار ندارند و صندلی راننده اندکی جلوتر از صندلی شاگرد است.

همچنین یک ویژگی جدید دیگر به موتور اف80 مربوط می‌شود که دارای همان ساختاری است که فراری در مسابقات خودروی استقامت به کار می‌گیرد و این موتور از فناوری‌های مربوط به خودروهای فرمول 1 نیز بهره برده است. فراری توانسته در دو دوره اخیر مسابقات 24 ساعته لمانز قهرمان شود.

طبق گزارش‌ها، سرعت این خودرو به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تحویل خودروهای اف80 در سه‌ماهه چهارم 2024 آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تولید این خودرو تا انتهای سال 2027 که مصادف با هشتادمین سالگرد تأسیس فراری است، ادامه پیدا کند.

خبر مرتبط
رقیب ری‌را به کُما رفت/ پشیمانی سایپا از تولید این خودرو

اقتصادنیوز: خودروسازی سایپا در کدال از وضعیت تولید و عرضه آریا رونمایی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید