تصاویری از بارش یک متری برف در تالش گیلان

کدخبر: ۶۸۱۳۵۱
اقتصادنیوز: هواشناسی از یکشنبه گذشته تا دیروز چهارشنبه را هشدار نارنجی اعلام کرد که در این خصوص اقدامات لازم با برگزاری جلسات استانی و شهرستانی با هدایت مدیریت بحران استانداری گیلان برگزار شد.
تصاویری از بارش یک متری برف در تالش گیلان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، طبق اعلام سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، بیشترین میزان بارش برف تاکنون در ارتفاعات تالش با ۹۰ سانتی‌متر برف ثبت شده است، همچنین ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال به ۸۰ سانت، در محور پونل - خلخال به ۷۰ سانت برف باریده است.

در  چند روز گذشته شاهد بارش برف و باران شدید در استان گیلان بودیم که طبق اعلام هواشناسی در آبکنار بندرانزلی بیش از 400 میلی متر و در رضوانشهر بیش از 170 میلیمتر باران باریده که بیشترین حجم بارش باران طی چهار روز گذشته بوده است. 

خبر مرتبط
ارتفاع برف در این منطقه به ۸۰ سانتیمتر رسید

اقتصادنیوز: عارف بابازاده روز پنجشنبه اظهار کرد: تا کنون در محور پونل به خلخال شهرستان رضوانشهر ۷۰ سانتیمتر، ماسال به گیلوان ۴۰، ارتفاعات رودبار به داماش ۱۵ و سیاهکل به دیلمان ۱۵ سانتیمتر برف باریده‌ است.

طبق اعلام فریبرز مرادی؛ سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بارش برف در راه‌های مواصلاتی کوهستانی موجب کندی در رفت و آمد خودروها شده است. 

مرادی می‌گوید که از اول هفته جاری نیروهای راهداری در جاده‌های حضور داشتند و اقدام به بازگشایی مسیرها می‌کردند و از زمان آغاز بارش برف نیز همه راه‌های مواصلاتی نمک‌پاشی شد. 

طبق اعلام سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، بیشترین میزان بارش برف تاکنون در ارتفاعات تالش با 90 سانتی متر برف ثبت شده است، همچنین ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال به 80 سانت، در محور پونل - خلخال به 70 سانت و در محور ماسال - گیلوان به 50 سانت رسیده است. 

از روز گذشته نیز محور پونل - خلخال به دلیل بارش برف و کولاک شدید وعدم دید کافی تا اطلاع ثانوی مسدود شد و رانندگان می‌توانند از مسیر دیگر برای تردد استفاده کنند. 

مرادی می‌گوید که مسیرهایی که برف باریده است به صورت مرتب توسط نیروهای راهداری برف روبی می‌شوند و در حال حاضر همه راه‌های مواصلاتی این استان باز بوده و مشکلی در تردد وجود ندارد.

هواشناسی نیز اعلام کرده از امروز هشدار زرد صادر شده و از عصر امروز پنج شنبه شاهد کاهش بارش برف و باران خواهیم بود و وضعیت هوای استان پایدار خواهد بود. 

هواشناسی پیش بینی کرده که به دلیل برودت هوا امکان یخبندان در جاده‌ها وجود دارد که از رانندگان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید