ششم آبان ماه 1354 اتفاق افتاد

مرگ 68 نفر بر اثر سقوط دلخراش هواپیما+ جزئیات

کدخبر: ۶۸۱۹۶۹
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات ششم آبان ماه 1354 یکی از تیترهای اصلی خود در صفحه یک را به سانحه تلخ کشته شدن 68 نفر در سقوط هواپیما اختصاص داد.
مرگ 68 نفر بر اثر سقوط دلخراش هواپیما+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اطلاعات در چنین روزی در 49 سال قبل از سقوط هواپیما در بولیوی و کشته شدن 68 نفر در این سانحه دلخراش خبر داد و نوشت: «بنا بر اعلام مقام‌های دولتی، دیروز بر اثر سقوط یک هواپیمای نظامی بولیوی در یکی از قله‌های کوه آند دستکم ۶۸ تن از جمله دو پسر عموی پرزیدنت بانزر سوارش، کشته شدند این بدترین حادثه هوایی در تاریخ نیروهای مسلح بولیوی بود. ماموران نجات و کنترل هو ابی گفتند که کانویر «٤٤٠ نیروی هوایی بولیوی پنج یا شش دقیقه پس پرواز از فرودگاه شهرک جنگلی تو مونوکو» واقع در یکصد مایلی شمال جاده لاپاز، سقوط کرده است و به احتمال قوی هیچ‌یک از سرنشینان آن زنده نمانده‌اند. این هواپیما ۱۸ سرنشین داشت از جمله ١٤ ارتشی و همسران آنها با ۱۲ کودک آنها از استراحتگاه نظامی به لاپاز باز می‌گشتند.».

در ادامه نوشته شده است: «سرهنگ لویی گارسیا، رئیس ستاد نیروهای هوایی بولیوی گفت که علت سقوط این هواپیما هنوز تشخص داده نشده است. پرزیدنت ژنرال بانزر که پسرعموهایش رونالد بانزر و گرمان بانزر ، در عداد سرنشینان این هواپیما بودند، بلافاصله پس از اطلاع این خبر مراسم بیست و پنجمین سال تاسیس دانشکده نظامی بولیوی را نیمه‌کاره رها کرد و برای رهبری عملیات نجات با هلی کوپتر به منطقه سقوط هواپیما پرواز کرد. این هواپیمای دو موتوره سال ۱۹۷۲ از شرکت هواپیمایی اسپانیا ایبری خریده شده بود و در بازرسی پیش از پرواز، هیچ عیب و نقصی نداشت. سروان آلبرتو سدرانو، خلبان این هواپیما، همسرش را نیز همراه داشت اما آنها، دو کودک خود را همراه نیاورده بودند.».

1

2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید