مصر و اردن بر سر مسائل غزه گفت و گو کردند/ جامعه جهانی باید وارد میدان شود

کدخبر: ۶۱۸۴۸۳
اقتصادنیوز:شاه اردن در سفری به قاهره با رئیس جمهور مصر دیدار و بر ضرورت اقدام جهانی به منظور اعمال فشار برای برقراری آتش‌بس در غزه و وارد کردن کمک‌های انساندوستانه کافی و مستمر به غزه برای کاهش درد و رنج مردم این منطقه تأکید کردند.
مصر و اردن بر سر مسائل غزه گفت و گو کردند/  جامعه جهانی باید وارد میدان شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره با یکدیگر دیدار و بر مخالفت با تمامی تلاش‌های مربوط به نابودی آرمان فلسطین و کوچاندن اجباری فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه تأکید کردند. 

خبر مرتبط
ترکش های جنگ غزه برای مصر/ چرا السیسی رفح را بست؟

اقتصادنیوز: چهره های رادیکال اسرائیلی در صدد هستند تا مردم غزه را در جایی خارج از سرزمین های اشغالی جای دهند؛ سناریوی که هراس مصر را برانگیخته، بالاخص رئیس جمهوری این کشور که از احیای تفکر اخوان المسلمین در این سرزمین هراس دارد.

این دیدار امروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه مصر برگزار شد و طی آن شاه اردن بر حمایت ثابت این کشور از موضع مصر در مخالفت با هر گونه تلاش برای کوچاندن مردم غزه تأکید کرد. 

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم و السیسی همچنین بر ضرورت اقدام جهانی به منظور اعمال فشار برای برقراری آتش‌بس در غزه و وارد کردن کمک‌های انساندوستانه کافی و مستمر به غزه برای کاهش درد و رنج مردم این منطقه تأکید کردند. 

خبر مرتبط
پیشنهاد جدید مصر برای آتش‌بس در غزه

اقتصادنیوز:مصر شنبه شب پیشنهاد یک توافق سه مرحله‌ای را به حماس و اسرائیل داده است که شامل ۱۴ روز آتش بس می‌شود.

دو طرف گفتند که جامعه جهانی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل مسئولیت سیاسی و اخلاقی بزرگی بر عهده دارد. 

آنها همچنین مقابله با هر گونه تلاش برای اشغال مجدد بخش‌هایی از غزه یا ایجاد منطقه حائل در آن و یا جدایی این منطقه از کرانه باختری را ضروری خواندند. 

شاه اردن درباره تداوم عملیات‌های رژیم صهیونیستی در جنوب غزه و پیآمدهای انسانی و امنیتی فاجعه بار آن و نیز تداوم اقدامات تنش‌آمیز این رژیم در کرانه باختری و قدس هشدار داد.

سران اردن و مصر تلاش جدی برای دستیابی به افق سیاسی جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ را ضروری خوانده و گفتند که راه‌حل دو دولتی بخشی از نظام امنیت منطقه‌ای و تنها راه تحقق صلح است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید