کاهش 30 درصدی عبور کشتی‌های باری از دریای سرخ

کدخبر: ۶۲۵۶۱۸
اقتصادنیوز: صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه از کاهش حدوداً 30 درصدی عبور کشتی‌های باری از دریای سرخ خبر داد.
کاهش 30 درصدی عبور کشتی‌های باری از دریای سرخ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، صندوق بین‌المللی پول امروز چهارشنبه اعلام کرد با توجه به حملات یمنی‌ها در دریای سرخ عبور کشتی‌های کانتینری از این دریا به اندازه حدود 30 درصد کاهش یافته است.

خبر مرتبط
بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله به ناوشکن آمریکایی

اقتصادنیوز : سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) خبر حمله موشکی به ناوشکن آمریکا در دریای سرخ را تایید کرد.

«جیهاد آزور»، مدیر اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین‌المللی پول گفت: «عبور کشتی‌های کانتینری نزدیک به 30 درصد افت کرده است.»

این مقام صندوق بین‌المللی بین‌المللی پول خاطرنشان کرده این روند کاهشی از آغاز سال جاری میلادی تسریع شده است.

خبر مرتبط
پیام جنگی وزیر دفاع یمن به آمریکا و انگلیس

اقتصادنیوز : وزیر دفاع یمن با تاکید بر اینکه این کشور خود را برای جنگ طولانی مدت با آمریکا و انگلیس آماده کرده، ابراز داشت که یمنی‌ها پایان دردناکی برای هژمونی آمریکا رقم خواهند زد.

روز سه‌شنبه وزارت دفاع آمریکا گفت که یمنی‌ها از روز 19 نوامبر که حملاتشان در دریای سرخ را آغاز کرده‌اند بیش از 30 حمله به کشتی‌ها انجام داده‌اند.

انصارالله یمن می‌گوید این حملات را در حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهد. ارتش اسرائیل از روز 7 اکتبر در پاسخ به عملیات «طوفان‌الاقصی» جنگی را علیه غزه آغاز کرده که به شهادت بیش از 26 هزار فلسطینی منجر شده است.

خبر مرتبط
هشدار انصارالله یمن به کشورهای اروپایی

اقتصادنیوز : انصارالله یمن ضمن هشدار به کشورهای اروپایی از بابت مشارکت در اقدام آمریکا علیه یمن در دریای سرخ، به آنها اطمینان داد که یمن قصد هدف قرار دادن تجارت اروپا را ندارد.

رئیس شرکت کشتیرانی آلمانی «هاپاگ-لویدز» که پنجمین شرکت بزرگ حمل‌ونقل کانتینری است امروز به خبرنگاران گفته بود حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ بعید است به این زودی تمام شود. او تصریح کرد این روند شرکت‌های کشتی‌رانی را وادار به عدم استفاده از کانال سوئز کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید