نهیب شولتس به صهیونیست‌ها/ نباید به رفح حمله کنید/ به قوانین بین المللی احترام بگذارید!

کدخبر: ۶۴۶۶۲۲
اقتصادنیوز: شولتس بار دیگر به اسرائیل تاکید کرد تا از انجام یک تهاجم نظامی گسترده زمینی علیه رفح در جنوب غزه اجتناب کند.
نهیب شولتس به صهیونیست‌ها/ نباید به رفح حمله کنید/ به قوانین بین المللی احترام بگذارید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اولاف شولتس صدراعظم‌ آلمان در نشست خبری با سران کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد گفت: « ما به صراحت می‌گوییم که نباید حمله گسترده‌ای علیه رفح صورت گیرد.»

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: « افراد زیادی در آنجا زندگی می‌کنند و ما نمی‌دانیم که چگونه این حمله نظامی گسترده می‌تواند بدون تلفات غیرنظامی زیاد اتفاق بیفتد. این مساله را نمی‌توان پذیرفت.»

شولتس بار دیگر تاکید کرد که آلمان از اسرائیل در مبارزه با حماس حمایت می کند، اما همچنین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد و از مردم غیرنظامی محافظت کند.

خبر مرتبط
واکنش شولتس به حملات خشونت‌بار علیه سیاستمداران آلمانی

اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان در پیامی حمله به سیاستمداران این کشور از جمله متحد وی در حزب سوسیال دموکرات را بزدلانه توصیف کرد.

صدراعظم آلمان ادامه داد: « ما به صراحت می‌گوییم که اسرائیل حق دارد با حماس مقابله کند. اما اسرائیل باید به قوانین بین‌الملل نیز احترام بگذارد. باید کمک‌های بشردوستانه کافی به غزه برسد. درخواست من همیشه این بود که حدود ۵۰۰ کامیون در روز به غزه وارد شود تا حمایت کافی با غذا، کمک‌های پزشکی و هر آنچه در غزه نیاز است، در دسترس مردم باشد.»

شولتس همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست اقدامات لازم را برای توقف خشونت شهرک نشینان تندرو اسرائیلی علیه فلسطینیان انجام دهند.

خبر مرتبط
شولتس برای دارایی های مسکو کیسه دوخت! سه کشور حوزه بالتیک چه می گویند؟

اقتصادنیوز: شولتس گفت حدود ۹۰ درصد از این عایدات از دارایی‌های مسدود شده روسیه باید صرف هزینه خرید تسلیحات برای کی‌یف شود.

صدراعظم آلمان بار دیگر تاکید کرد که برلین از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند که به گفته او می‌تواند به درگیری طولانی مدت بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایان دهد و صلح را در منطقه به ارمغان بیاورد.

این صحبت‌ها از سوی شولتس در حالی مطرح شده که در نظرسنجی اخیر، ۶۹ درصد از آلمانی‌ها گفتند، اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه توجیه ناپذیر است و غیرنظامیان زیادی قربانی شده‌اند. تنها ۱۸ درصد از اسرائیل حمایت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید