فوری / بیانیه مشترک ایران، روسیه و چین درباره برجام + جزئیات

کدخبر: ۶۵۱۳۴۱
اقتصادنیوز: ایران، چین و روسیه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک بر حفاظت از توافق هسته‌ای و پایبندی به تعهدات برجامی تاکید کردند.
فوری / بیانیه مشترک ایران، روسیه و چین درباره برجام + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک بر حفاظت از توافق هسته‌ای و پایبندی به تعهدات برجامی تاکید کردند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد، در این بیانیه سه‌جانبه آمده است: «مفاد برنامه جامع اقدام مشترک همچنان معتبر است. کشورهای ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همچنان از این توافق حفاظت کرده و به تمامی تعهدات خود پایبند هستند».

خبر مرتبط
بیانیه مشترک ۳ کشور اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس

اقتصادنیوز: سه کشور اروپایی در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه ایران مدعی شدند: تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران به امنیت بین‌المللی آسیب می‌زند. ما متعهد به راه‌حل دیپلماتیک هستیم.

تهران، پکن و مسکو ضمن اعلام مجدد آمادگی خود برای انجام هر کاری که برای احیای این توافق لازم است، توضیح دادند: «متاسفانه مابقی کشورهای درگیر در برجام، یعنی فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا راه دیگری را انتخاب کردند».

طبق این گزارش، در این بیانیه سه‌جانبه تاکید شده است: «زمان آن فرا رسیده است که اراده سیاسی جدی کشورهای غربی برای جلوگیری از مارپیچ خشونت و تنش در این پرونده نشان داده شود».

اسپوتنیک به نقل از این بیانیه نوشت: «ایران، روسیه و چین بر این باورند که زمان آن فرا رسیده تا کشورهای غربی اقدامات لازم را برای احیای توافق هسته‌ای انجام دهند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی