نتانیاهو رودرروی دستگاه های امنیتی می ایستد؟اسرائیل مسئولیت توزیع کمک ها در نوار غزه را به عهده می گیرد؟

کدخبر: ۶۵۴۲۱۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر رژیم صهیونیستی امکان انتقال مسوولیت توزیع کمک‌ها در نوار غزه را به ارتش رژیم صهیونیستی بررسی می‌کند.
نتانیاهو رودرروی دستگاه های امنیتی می ایستد؟اسرائیل مسئولیت توزیع کمک ها در نوار غزه را به عهده می گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای کابینه اطلاع داد که وی در حال بررسی امکان انتقال بخشی از مسوولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه به ارتش رژیم صهیونیستی است. این مساله با موضع دستگاه‌های امنیتی این رژیم که درباره مشارکت ارتش در امور غیرنظامی در نوار غزه هشدار می‌دهند، مغایرت دارد.

بر اساس گزارش سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، اظهارات نتانیاهو به دنبال انتقادات شدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم از مسوولان دستگاه‌های امنیتی و ادعای وی درباره سیطره حماس بر کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه ایراد شد.

خبر مرتبط
شاباک افشا کرد: هکرهای اسرائیل این اطلاعات را فاش کردند

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای عبری امروز (سه‌شنبه) از تحقیقات سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره درز اطلاعات از سرویس‌ها امنیتی پس ازهفتم اکتبر پرده برداشتند.

با ادامه شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، بنیامین نتانیاهو دوشنبه کابینه جنگ این رژیم را منحل کرد.

یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی توقف جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه را در راستای «مکث تاکتیکی» تکذیب و اعلام کرد: جنگ در جنوب نوار غزه ادامه دارد و هیچگونه تغییری درباره ورود کالاها به نوار غزه ایجاد نشده است.

خبر مرتبط
پارلمان اسرائیل بیانیه داد/ زنگ خطر رواج مشکلات روانی میان سربازان به صدا درآمد

اقتصادنیوز: منابع صهیونیستی گزارش دادند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون ۸ هزار و ۶۶۳ نظامی صهیونیست به مراکز توانبخشی منتقل شده اند.

در حال حاضر مقدار بسیار ناچیزی از کمک‌های انسانی، سوخت، دارو و تجهیزات پزشکی وارد نوار غزه می‌شود. سازمان‌های بین‌المللی هشدار می‌دهند کمبود شدید کمک‌ها در نوار غزه منجر به وقوع یک فاجعه انسانی می‌شود.

«مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: نیمی از ساکنان نوار غزه با مرگ و قحطی مواجه شده‌اند.

به دلیل جنگ و محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی درباره ورود کمک‌ها به نوار غزه، ساکنان این منطقه با بحران‌های انسانی از جمله کمبود شدید آب مواجه هستند. حدود ۲ میلیون تن از ساکنان نوار غزه منازل خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی