عملیات الکرامه؛ هت‌تریک اردنی‌ها+ فیلم

کدخبر: ۶۷۲۰۵۹
اقتصادنیوز: در عملیات الکرامه که 2 روز پیش رخ داد، سه صهیونیست توسط یک راننده اردنی در گذرگاه النبی الکرامه در مرز اردن و کرانه باختری به هلاکت رسیدند.
عملیات الکرامه؛ هت‌تریک اردنی‌ها+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با سیصد و سی و نهمین روز از جنگ در غزه و اصرار تل آویو برای حضور طولانی‌مدت در این باریکه، یک راننده کامیون اردنی صبح روز یکشنبه 19 شهریورماه حدود ساعت ۱۰ صبح، سه صهیونیست را در گذرگاه النبی الکرامه در مرز اردن و کرانه باختری به هلاکت رساند. صهیونیست های کشته شده در این عملیات همگی از عناصر امنیتی و نظامی سازمان گذرگاه‌های این رژیم جعلی بودند.

بر اساس مطلبی که مهر نوشته است، راننده کامیون مذکور، ماهر ذیاب الجازی الحویطی نظامی ۳۹ ساله بازنشسته ارتش اردن از اهالی شهرک «اذرح» در شرق شهر البتراء در جنوب این کشور بود. او از فاصله صفر، اقدام به تیراندازی به سمت کارکنان صهیونیستی در این گذرگاه کرد. وی بعد از به هلاکت سه نیرو صهیونیستی خودش نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

خبر مرتبط
شادی مردم اردن برای عملیات استشهادی گذرگاه الکرامه

اقتصادنیوز: مردم اردن در پایتخت این کشور از عملیات استشهادی در گذرگاه الکرامه جشن گرفتند.

به دنبال این عملیات، تیراندازی در مرز اردن و فلسطین اشغالی و کشته شدن سه صهیونیست، ارتش رژیم اشغالگر قدس علاوه بر مسدود کردن گذرگاه مورد اشاره از هر دو جهت، تعدادی از رانندگان کامیون اردنی را در گذرگاه الکرامه بازداشت کرد. نتانیاهو هم در واکنش به عملیات الکرامه گفت: «امروز روز سختی است و ما در محاصره هستیم.»

اردنی‌ها نیز پس از عملیات قهرمانانه راننده کامیون اردنی، به خیابان‌ها آمده، جشن گرفته و شیرینی توزیع کردند. یک زن اردنی در این جشن با دست نوشت: «هت‌تریک اردنی‌ها». هت‌تریک (Hat trick ) یک اصطلاح ورزشی است که به موفقیت، امتیاز یا گل در ۳ بار که معمولاً متوالی و پی در پی است گفته می‌شود. با دیدن دست‌نوشته زن اردنی که در فضای مجازی هم در حال دست به دست شدن و بازنشر است این سوال پیش می‌آید که چرا اردنی‌ها از واژه هت‌تریک در برابر اشغالگران صهیونیست استفاده می‌کنند؟

5153348

این موضوع در واقع به وقایعی در نبرد با دشمن صهیونیستی اشاره دارد که در آن خاندان الجازی در اردن مشارکت داشته‌اند. «هارون الجازی» فرمانده نیروهای اردنی در شهر قدس در جنگ ۱۹۴۸، سپهبد «مشهور حدیثه الجازی» پدر ماهر الجازی از قهرمانان نبرد الکرامه در سال ۱۹۶۸ و «ماهر ذیاب الجازی» قهرمان امروز و حُرّ اردن است که خاندان الجازی‌ها در اردن را به قهرمان تبدیل کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید