سفیر ژاپن در ایران پیام تسلیت صادر کرد

کدخبر: ۶۷۴۳۶۹
اقتصادنیوز: سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، حادثه معدن طبس و جانباختن و مجروح شدن برخی هموطنان در این رخداد ناگوار را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
سفیر ژاپن در ایران پیام تسلیت صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تسوکادا تاماکی در این پیام تصریح کرد: با نهایت تأثر و تأسف، خبر ناگوار جان باختن و مجروح شدن بسیاری از افراد در حادثه معدن زغال سنگ خراسان جنوبی را دریافت نمودم.

وی افزود: بدینوسیله، ضمن ابراز احترام عمیق نسبت به تمامی افرادی که در جستجو و نجات مشغول هستند، برای موفقیت ایشان دعا می نمایم.

تسوکادا تاماکی ادامه داد: مراتب تسلیت صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران و همچنین خانواده های قربانیان ابراز می دارم و برای بهبود هرچه سریع تر مجروحین دعا می نمایم.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

خبر مرتبط
واکنش نیکزاد به حادثه معدن طبس: از قصورات ‌انفجار معدن طبس نخواهیم گذشت

اقتصادنیوز: نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه حادثه انفجار در معدن طبس برای نمایندگان مجلس بسیار سخت بود، گفت: از قصورات ‌انفجار معدن طبس‌ نخواهیم گذشت.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۱ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید