کرملین اعلام کرد:

پوتین همچنان آماده دیدار با بایدن است

کدخبر: ۶۷۷۱۰۵
اقتصادنیوز: دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای شرکت ولادیمیر پوتین در نشست‌های گروه ۲۰ یا اتحادیه همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام گرفته نشده، امکان دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست‌های بین‌المللی را رد نکرد.
پوتین همچنان آماده دیدار با بایدن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که مقامات مسکو احتمال دیدار بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست‌های بین‌المللی را رد نمی‌کنند.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «البته هیچ گفت‌وگویی بین مقامات مسکو  و واشنگتن در این خصوص صورت نگرفته و در حال حاضر پیش‌زمینه‌ای برای چنین دیداری وجود ندارد. با این حال، رئیس‌جمهور پوتین بارها اعلام کرده که برای هرگونه تماس با رهبران غربی آمادگی دارد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در نشست‌های G20 یا اتحادیه همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام APEC، یادآور شد که هنوز تصمیمی برای شرکت رئیس‌جمهور در این نشست‌ها گرفته نشده است.

خبر مرتبط
هشدار روسیه پس از رهگیری یک پهپاد اوکراینی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای کورسک

اقتصادنیوز: کرملین امروز جمعه در پی رهگیری یک پهپاد در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای کورسک روسیه تاکید کرد اوکراین دارد با آتش‌ بازی می‌کند.

پیش‌تر، در اوایل ماه آوریل گزارش شد که کرملین امکان سفر پوتین به برزیل برای شرکت در نشست سران G20 را به دلیل پیشنهاد مقامات این کشور مبنی بر اعطای مصونیت به رهبران کشورهایی که صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری را به رسمیت نمی‌شناسند، مورد بررسی قرار نداده است. تصمیم نهایی بسته به اقدامات برگزارکنندگان این نشست اتخاذ خواهد شد.

نشست رهبران کشورهای عضو گروه G20 در تاریخ 18 تا 19 نوامبر 2024 در ریو دو ژانیرو، برزیل برگزار خواهد شد و این کشور میزبان این اجلاس خواهد بود.

آخرین گفت‌وگوی تلفنی بین بایدن و پوتین در تاریخ 12 فوریه 2022 از طریق یک خط تلفن سری انجام شده و بعد از آن رهبران دو کشور با یکدیگر تماسی نداشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید