واکنش نماینده اسپانیا به جنایت اسرائیل در غزه/ انتقاد از سکوت دولت این کشور

کدخبر: ۶۷۹۷۶۴
اقتصادنیوز: نماینده پارلمان اسپانیا با اشاره به جنایت اسرائیل در جریان چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی بمباران گفت: ما در نسل‌کشی اسرائیل شریک هستیم.
واکنش نماینده اسپانیا به جنایت اسرائیل در غزه/ انتقاد از سکوت دولت این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یون بلارا نماینده پارلمان اسپانیا در اظهاراتی با نشان دادن عکس «شعبان الدلو» جوان فلسطینی که در جریان بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی زنده در آتش سوخت، خطاب به پدرو سانچز نخست‌وزیر این کشور گفت: ما در نسل‌کشی (رژیم) اسرائیل شریک هستیم.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، بلارا که در جلسه پارلمان اسپانیا سخن می‌گفت، نخست‌وزیر این کشور را به خاطر اینکه هیچ اقدام عملی برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهد مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: شما بیش از یک سال است که کنترل دولت اسپانیا را در دست دارید اما در عمل هیچ کاری برای توقف نسل‌کشی که در غزه در جریان است انجام نداده‌اید.

این نماینده پارلمان اسپانیا در ادامه همچنین با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه و به آتش کشیدن آنها تاکید کرد: هیچ تفاوتی بین کاری که تل آویو انجام می‌دهد و اتاق‌های گاز نازی‌ها وجود ندارد چرا که (رژیم) اسرائیل در این جنایت ده‌ها نفر را زنده در چادرها سوزاند.

وی با بیان اینکه این اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق بارز نسل‌کشی است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک کشور در این نسل‌کشی شریک هستیم زیرا شما به عنوان نخست‌وزیر اسپانیا به سراسر جهان می‌روید و در مورد تحریم تسلیحاتی (رژیم) اسرائیل صحبت می‌کنید اما در عمل قادر به اعمال آن نیستید.

بلارا همچنین با اشاره به اینکه اسپانیا بعد از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) به رژیم جنایتکار صهیونیستی اسلحه فروخته است، گفت: دولت شما در طول این یک سال نسل‌کشی نه تنها یک میلیارد یورو سلاح به (رژیم) اسرائیل فروخته بلکه امکان حمل و نقل سلاح از بنادر ما برای آنها را فراهم کرده است، بنابراین اگر واقعاً به تحریم تسلیحاتی (رژیم صهیونیستی) اعتقاد دارید، دست از دروغگویی بردارید و یک بار برای همیشه آن را اعمال کنید.

به گزارش ایرنا، در ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جنگنده‌های رژیم آپارتاید تل آویو بامداد دوشنبه چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستانی در مرکز غزه را بمباران کردند که در جریان آن سه تن کشته و ۷۰تن دیگر زخمی شدند.

در این حمله ۳۰ چادر در آتش سوخت و شدت آتش سوزی به نحوی بوده که زبانه‌های آتش به بیمارستان شهدای الاقصی رسیده که چسبیده به محل استقرار این چادرها بوده است.

این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی مناطق غیر نظامی را هدف قرار می‌دهد، در طول یکسال گذشته این رژیم بارها مناطق غیر نظامی را آماج حملات خود قرار داده است، به نحوی که بسیاری از کشورها خواستار مجازات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل به علت جنایت جنگی شده‌اند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید