فرصت خرید آهن در پاییز 1403

کدخبر: ۶۷۶۳۶۰
در نیمه اول سال ۱۴۰۳ شاهد روند نزولی قیمت‌ها و در اغلب اوقات ثابت در بازار آهن آلات بودیم.
فرصت خرید آهن در پاییز 1403

رپرتاژ آگهی: برخلاف سال‌های گذشته که فصل بهار و تابستان اوج رونق ساخت و ساز در کشور بود، سال ۱۴۰۳ روند کاملاً متفاوت را پیش گرفت. از طرفی قطعی برق واحد‌های تولیدی، سبب کاهش میزان تولیدات آن‌ها و همچنین کمبود بار در بازار آهن شد. این مسأله خرید و فروش آهن آلات را با مشکلات زیادی روبرو کرد.

در شهریور ماه ۱۴۰۳، به سبب تعطیلی‌های متوالی، بازار آهن آلات به صورت نیمه تعطیل به فعالیت خود ادامه داد. ضمن اینکه بسیاری از تولیدکنندگان، فعالیت در حوزه صادرات را ترجیح دادند که این مسأله خود به تنهایی سبب کاهش عرضه و رکود در بازار شد. اما حال این سؤال مطرح است که آیا فرصت خرید آهن در پاییز فراهم شده است؟ آیا قیمت آهن آلات در پاییز ۱۴۰۳ روند صعودی خواهد داشت؟ در ادامه به گزارش فولاد رامیار صنعت، به بررسی این موضوع به صورت کامل می‌پردازیم.

درگیری‌های منطقه خاورمیانه در پاییز ۱۴۰۳ چه تأثیری بر روند بازار آهن خواهد داشت؟

یکی از عوامل بسیار تأثیر‌گذار بر قیمت آهن آلات، اخبار و شرایط سیاسی حاکم بر ایران و کشور‌های منطقه خاورمیانه است. افزایش تنش‌ها در منطقه با شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، سبب افزایش قیمت‌ها به صورت ناگهانی در بازار شد. اما این تنش‌ها تا کجا می‌توانند سبب تغییر قیمت‌ها در بازار آهن شوند؟ این شوک قیمتی تا چند روز ادامه خواهد داشت؟

به طور کلی هر نوع اخبار سیاسی و تنشی در منطقه خاورمیانه، مثل یک اهرم فشار روانی، قیمت‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. جنگ اسرائیل و لبنان تغییراتی را نیز در بازار جهانی طلا و نفت به وجود آورد. در حال حاضر پیشبینی بازار آهن آلات و دیگر کالا‌های مصرفی دشوار شده است.

با انتشار این خبر، بسیاری از کارخانه‌های آهن ایران فروش خود را به تعویق انداختند. در عین حال قیمت طلا ۱۸ عیار پس از مدت‌ها رکود، تا نرخ 4,020,000 تومان نیز رسید و قیمت دلار نیز از مرز ۶۱ هزار تومان نیز عبور کرد. اما این سؤال مطرح است که این وضع تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا درگیری‌های خاورمیانه ادامه دار خواهد بود؟

آیا پاییز فرصتی برای خرید آن است؟

آیا پاییز فرصتی برای خرید است؟

پاسخ این سؤال نیاز به بررسی‌های اساسی داشته و روند درگیری‌های خاورمیانه نیز به صورت مستقیم بر آن تأثیر‌گذار خواهد بود. به طور کلی فصل پاییز به سبب کاهش دمای هوا و عدم وجود مشکل قطعی برق تولیدی‌ها، می‌تواند فرصت مناسبی برای خرید انواع آهن آلات باشد. اما در حال حاضر این روند تا حد زیادی تغییر کرده است.

به طوریکه بسیاری از فعالان بازار، هنوز نمی‌دانند که خرید یا فروش آهن آلات، آیا اقدام درستی خواهد بود یا نه. هر ساله در ماه‌های مهر و آبان، اصلاح احتمالی قیمت‌ها را پیش رو داشته‌ایم. اصولاً قیمت‌ها در پاییز در کف‌ترین حالت ممکن قرار داشتند. پس بهترین زمان خرید انواع آهن آلات از جمله شمش فولادی، در پاییز و پیش از شروع محدودیت‌های مصرف گاز کارخانه‌های فولادی بود.

اما با وجود نوساناتی که بازار دلار و آهن به سبب درگیری‌های خاورمیانه تجربه می‌کند، این پیشبینی تا حد زیادی دشوار خواهد شد.

پاییز چه تأثیری بر صادرات فولاد خواهد داشت؟

به طور کلی تعطیلات شهریور ماه، نه تنها سبب تعطیلی بازار آهن داخلی شد بلکه فعالیت‌های صادراتی مقاطع فولادی از جمله میلگرد را نیز تحت تأثیر خود قرار داد. به گزارش متال اکسپرت، تعطیلات رسمی، محدودیت‌های برق و کاهش تقاضای جهانی، همگی برای رکود بازار همدست شده‌اند.

پیشبینی می‌شد که با شروع فصل پاییز، بخش صادرات فولاد نیز جان دوباره بگیرد. اما در حال حاضر با تنش‌های منطقه، تقاضا و ساخت و ساز در کشور‌های منطقه نیز کاهش داشته و بازار صادرات نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

پاییز چه تاثیری بر فولاد دارد؟

بازار فولاد، نیازمند محرکی به نام مسکن!

در دو سال اخیر، رکود بازار مسکن نقش اساسی در بازار فولاد داشته است. کارشناسان معتقدند که تنها محرک بازار فولاد، مسکن و ساخت و ساز خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان لزوم توجه بیشتر وزارت صمت را بر این حوزه تأکید کرده‌اند.

نوسان قیمت میلگرد ادامه دارد!

قیمت میلگرد در ماه‌های اخیر شاهد نوسان قیمتی فراوانی بوده است. قیمت این محصول در کارخانه‌های تولید‌کننده با توجه به سایز و نوع آن از بازه ۲۴۴۰۰ تا ۲۹۵۰۰ تومان نوسان داشته است. تنش‌های پیش آمده در منطقه، در ابتدا شوک قیمت میلگرد را به همراه داشت. اما در حال حاضر روند بازار آهن تا حد زیادی ثابت و آرام می‌باشد.

خریداران فولاد باید چه کنند؟

برخی از کارشناسان روند کاهش قیمت‌ها را در تا آخر پاییز پیشبینی می‌کنند. در این بین برخی از اخبار سیاسی داخلی و خارجی شاید سبب شوک قیمتی شود اما در حالت کلی بازار روند کاهشی خواهد داشت.

انتظار می‌رود با شروع فصل زمستان و محدودیت‌های مصرف گاز تولیدکنندگان و کاهش عرضه، قیمت شمش فولادی و مقاطع طویل روند افزایشی پیش بگیرند.

لازم به ذکر است این پیشبینی‌ها در حال حاضر ممکن است تحت تأثیر شرایط مختلف تغییراتی نیز داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید انواع مقاطع فولادی را دارید، با یک کارشناس با تجربه در این حوزه ارتباط داشته باشید.

با بررسی روند بازار و نمودار‌های قیمتی، می‌توانید تا حد زیادی از روند قیمت‌ها مطلع شده و خرید اصولی و به موقعی داشته باشید. برای اطلاع از روند بازار و قیمت‌های لحظه‌ای آهن آلات ساختمانی می‌توانید با ۰۳۱۵۵۰۵۷ تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید