جهش خیره کننده یک رمزارز/ علت رشد ۶۰ درصدی اکسی اینفینیتی چه بود؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ارز دیجیتال از کریپتو نیوز، انتشار روزانه توکنهای اسموت لاو پوشن در فصل بیستم بازی اکسی اینفینیتی قرار است با استفاده از چند رویکرد اقتصادی بهشدت کاهش یابد. شایان ذکر است که بازیکنان اکسی اینفینیتی، توکنهای اسموت لاو پوشن را بهعنوان پاداش دریافت میکنند.
در مرحله اول، شرکت اکسی اینفینیتی قرار است پاداش بخش ماجراجویی (Adventure Mode) و جوایز مربوط به فعالیتهای روزانه (Daily Quest) کاربران این بازی را حذف کند. این بخشها بهترتیب ۴۰ و ۱۴ درصد از تمام توکنهای اسموت منتشرشده در روز را به خود اختصاص میدهند. در نتیجه، انتشار روزانه این توکنها حدود ۵۴ درصد کاهش مییابد.
با توجه به افزایش شدید تورم توکن SLP، کاهش انتشار آنها اهمیت زیادی دارد. پیش از این، در هر روز تعداد SLPهای منتشرشده (عرضه) چهار برابر تعداد SLPهای سوختهشده (تقاضا) بود. این نکته میتواند دلیل خوبی برای عملکرد قیمتی ضعیف این توکن در سال گذشته باشد.
انتشار این خبر باعث شد که قیمت توکنهای اکسی اینفینیتی (AXS) و SLP ظهر روز دوشنبه ۱۸ بهمن، بهترتیب ۱۰ و ۲۷ درصد افزایش یابد. گفتنی است که روند صعودی SLP در ۲۴ ساعت گذشته هم دنبال شده و قیمت آن جهشی ۶۰ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر، قیمت توکن SLP حدود ۰.۰۲۱ دلار و قیمت توکن AXS حدود ۶۴ دلار است.
همچنین بخوانید: اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)؛ پلتفرمی برای بازی و کسب درآمد در دنیای دیجیتال
اکسی اینفینیتی توضیح داد که انجام این تغییرات برای متعادلسازی اقتصاد بازی و جلوگیری از خسارات محتمل کاربران ضروری بوده است.
این شرکت گفته است:
در حال حاضر برای بهبود اقتصاد بازی اکسی باید اقدام قاطعانه و تأثیرگذاری صورت گیرد. در غیر این صورت ممکن است کل بازی به خطر بیفتد و با یک سقوط اقتصادی کلی و دائمی مواجه شود.
از سوی دیگر، در بخشی که بازیکنان رو در روی یکدیگر بازی میکنند (PVP)، تعداد توکنهای SLP تولیدشده دو برابر تعداد توکنهای سوزاندهشده است. برای حل این مشکل، شرکت اکسی اینفینیتی قرار است جوایز این بخش را هم تعدیل کند. علاوه بر این، «سازوکارهای سرگرمکنندهای هم برای سوزاندن و کاهش عرضه این توکنها» به بازی اضافه خواهد شد.
شرکت اکسی اینفینیتی جدول امتیازات بازی را هم بهشدت گسترده کرده است. در جدول امتیازات فصل ۱۹، حدود ۳,۰۰۰ توکن AXS بین ۱,۰۰۰ بازیکن برتر توزیع میشد. این در حالی است که در فصل ۲۰ قرار است ۱۱۷,۶۷۶ توکن بین ۳۰۰,۰۰۰ بازیکن توزیع شود.
این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد:
اگر بخواهیم به زبان سادهتر توضیح دهیم، باید بگوییم که رشد تعداد و آشناشدن میلیونها بازیکن جدید را در اولویت قرار دادهایم. بدون این رویکرد احتمالاً اکسی در حد یک بازی کوچک با تنها چند هزار بازیکن باقی میماند. داشتن چند هزار بازیکن برای بسیاری از پروژهها شرایط خیلی خوبی محسوب میشود، اما آرزوی ما این است که بتوانیم میلیاردها بازیکن را با دنیای وب ۳.۰ آشنا کنیم و اینترنت را برای همیشه تغییر دهیم.
بازی اکسی اینفینیتی مشکلات اقتصادی جدیای دارد. از زمان افزایش قیمت توکن اکسی اینفینیتی، بازیکنان کمتری رویه استاندارد بازی را طی میکنند. این افراد برای شروع بازی، بهجای اینکه سه توکن اکسی بخرند، آنها را از بقیه بازیکنان قرض میگیرند. بههمین خاطر، افراد زیادی نگران شدهاند که مبادا این بازی عمر زیادی نداشته باشد.