بیمه خدمات خطر جنگ کشتی‌ها افزایش یافت

کدخبر: ۶۴۱۳۰۳
بانک جهانی اعلام کرد که با تداوم تنش‌ها در دریای سرخ، تعداد بیشتری از شرکت‌های بیمه خدمات مربوط به بیمه خطر جنگ را ارائه داده و نرخ آن را هم بالا بردند.
بیمه خدمات خطر جنگ کشتی‌ها افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کارگزاری بیمه بین‌المللی هاودن، مستقر در لندن، روز سه‌شنبه به رویترز گفت که با توجه به ادامه حملات پهپادی و موشکی از سوی یمن و تنش‌های ژئوپلیتیکی به محموله‌های کشتی‌های عبوری از دریای بیمه خطر جنگ ارائه می‌دهد.از زمانی که نیروهای مسلح یمن به پشتیبانی از ملت فلسطین به مقابله با کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و انگلیسی آن روی آورده اند هزینه بیمه سفر هفت روز یک کشتی از دریای سرخ صدها هزار دلار افزایش یافته است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن حزام الاسد امروز چهارشنبه گفت که نیروهای مسلح یمن به حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با رژیم صهیونیستی تا زمان توقف جنگ غزه ادامه خواهد داد.

هاودن گفت که این محصول جدید اولین پوشش بیمه‌ای اختصاصی در نوع خود برای محافظت از کشتی‌های باری در منطقه‌ای پر از درگیری از جمله تنگه باب المندب، دریای سرخ و اقیانوس هند است.الیس مورلی، دستیار مدیر بخش حمل و نقل و کالای شرکت کارگزاری بیمه هودن، گفت: «درگیری در دریای سرخ مانع بزرگی برای عملیات مشتریان در منطقه است. کشتی‌ها هنگام حرکت در این منطقه امنیتی داغ به دنبال حفظ امنیت و سلامت خود هستند.این شرکت توضیح داد که بیمه خطر جنگ آن 12 ماهه است و به ازای هر کشتی 50 میلیون دلار را پوشش می‌دهد.

مورلی گفت: این پوشش برای ارائه یک گزینه رقابتی برای مشتریانی که پوشش خطر جنگ آنها لغو شده اجرا می‌شود.

مورلی گفت: با افزایش تهدیدها در تنگه هرمز نیز «ممکن است شاهد افزایش محدودیت‌ها در خصوص وضعیت پوشش بیمه مشتریانی باشیم که در خلیج فارس فعالیت می‌کنند.

بانک جهانی نیز اعلام کرد شرکت‌های بیمه در حال متوسل شدن به افزایش قیمت بیمه و حق بیمه‌های ریسک ناشی از جنگی است که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در غزه به راه انداخته است، افزون بر اینکه قراردادها شامل بندهایی هستند که به شرکت‌های بیمه اجازه می دهد در صورت تشدید تنش در منطقه قراردادها را لغو کنند.

بانک جهانی در آخرین گزارش تحولات اقتصادی دیروز دوشنبه با عنوان «کشمکش و بدهی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا» تاکید کرد که درگیری در خاورمیانه و بحران عبور کشتی‌های باری از دریای سرخ بر بخش بیمه در منطقه تاثیرگذاشته است.

در این گزارش که در آستانه نشست‌های بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی منتشر شد، شرکت‌های بیمه جهانی به عنوان اقدامی پیشگیرانه به دلیل ترس از تشدید احتمالی درگیری‌ها در خاورمیانه، مقررات لغو در اسناد بیمه را مجدداً اعمال کردند. این نهاد بین المللی مالی می‌گوید صنعت حمل‌ونقل دریایی با تغییر مسیرهای کشتی‌ها برای جلوگیری از عبور از دریای سرخ توانسته است خود را با شوک‌های فعلی وفق دهد اما توقف طولانی مدت عبور کشتی‌ها از کنال سوئز و دریای سرخ ممکن است به افزایش قیمت کالاهای اولیه در سطح منطقه‌ای و جهانی منجر شود.

از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حوادث دریای سرخ نرخ بیمه و نرخ کرایه کشتی های عبوری از دریای سرخ به ویژه کشتی هایی که از شرق به اروپا می روند با افزایش مستمر همراه بوده است به خصوص که برخی از این کشتی‌ها با تغییر مسیر عبور از دریای سرخ دماغه امید نیک در جنوب قاره آفریقا را دور می‌زنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید