این استان‌ها در کاهش تورم رکورد زدند

کدخبر: ۶۴۵۴۴۷
اقتصادنیوز: استان‌های میانی در این رده‌بندی، لرستان و بوشهر بودند که تورم نقطه به نقطه در آن‌ها به ترتیب به 28.6 درصد و 26.1 درصد رسیده است.
این استان‌ها در کاهش تورم رکورد زدند

به گزارش اکوایران، در فروردین‌ماه 1403، تورم نقطه به نقطه کل کشور نسبت به اسفند کاهش یافته و به 30.9 درصد رسید. از میان استان‌های کشور، این نرخ در 12 استان به کمتر از 30 درصد رسید. کاهش تورم نقطه به نقطه در این تعداد از استان‌ها به زیر 30 درصد، مشاهده‌ای بی‌سابقه از اسفند سال 1399 تاکنون بود. از میان این 12 استان، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به سیستان و بلوچستان و بالاترین نرخ آن مربوط به آذربایجان شرقی بود.

طبق گزارش مرکز آمار، در فروردین امسال تورم نقطه به نقطه کل کشور به 30.9 درصد رسیده و نسبت به اسفندماه کاهش یافته است. از میان استان‌های کشور، بالاترین تورم 35.4 درصد و برای استان اردبیل بود. در مقابل، کمترین تورم به ثبت رسیده 20.3 درصد بوده که به نام استان سیستان و بلوچستان رقم خورده است.

تغییرات تورمی در فروردین امسال از این جهت حائز اهمیت است که برای اولین بار از اسفند 1399 تا کنون تورم نقطه‌ای در بیش‌تر از پنج استان به کمتر از 30 درصد رسیده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تورم 12 استان به زیر 30 درصد رسید» بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید