دور دنیا

از جای خالی ایران در فهرست چینی تا برنامه نظامی جدید ترکیه/ کاهش قیمت‌ها در بازار ادامه‌دار شد

کدخبر: ۶۴۵۵۲۰
اقتصادنیوز: بازار امروز شاهد عقبگرد نسبی اغلب قیمت ها نسبت به روز گذشته بود و قیمت لیر ترکیه در مقایسه با روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده و 1915 تومان خرید و فروش شد.
از جای خالی ایران در فهرست چینی تا برنامه نظامی جدید ترکیه/ کاهش قیمت‌ها در بازار ادامه‌دار شد

به گزارش اقتصادنیوز، عصر چهارشنبه و در ساعات پایانی کار فعالان بازار طلا و سکه، تابلوی قیمت ارزها سراسر به رنگ قرمز درآمد تا 19 اردیبهشت ماه در خاطر معامله گران با روند کاهشی حاکم بر معاملات به یادگار بماند.

امروز نوسانات قیمت ها نسبت به روز گذشته چندان محسوس نبود و فارغ از لیر ترکیه که به تنهایی در برابر جو نزولی بازار مقاومت کرد و بر نرخ روز گذشته خود پافشاری داشت، سایر ارزها به کاهش قیمت پاسخ مثبت داده و قدم در مسیر نزولی گذاشتند.

قیمت لیر ترکیه امروز 19 اردیبهشت 1403

امروز لیر ترکیه در حالی میان معامله گران دست به دست که در مقایسه با روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده است و به مانند عصر روز سه شنبه، 1915 تومان خرید و فروش شد؛ این ثبات تنها خبری نبود که امروز به ترکیه اختصاص داشت و نام این کشور به واسطه برگزاری یک رزمایش نظامی حسابی سروصدا به پا کرد و چرخید. براساس گزارش آناتولی، نیروهای مسلح ترکیه طی ماه می 3 رزمایش بزرگ را به صورت جداگانه در روزهای مختلف برگزار خواهند کرد. رزمایش بین المللی ققنوس آنادولو را 7-18 می، گرگ دریایی را 6-17 می و رزمایش افس-2024 را از 25 آوریل تا 8 می برگزار خواهند کرد و رزمایش آنادولو 2024 با شرکت جمهوری آذربایجان، قطر، لهستان، رومانی، عربستان سعودی و ترکیه در سومین فرماندهی پایگاه جت اصلی قونیه برپا می‌شود.

هدف از این رزمایش، آزمایش و بهبود فرآیند فرماندهی و کنترل در محدوده عملیات امداد و نجات پرسنل، بهبود سطح همکاری بین عناصر گروه عملیات نجات پرسنل و با سایر کشورها در محیط رزمی و تعیین زمینه‌های همکاری است. حضور کشورهای همسایه ایران و برگزاری این رزمایش توسط ترکیه از نکات جالب توجهی است که می توان به آن اشاره کرد.

لیر ترکیه

نرخ امروز منات آذربایجان

حال که به واسطه رزمایش ترکیه صحبت از جمهوری آذربایجان به میان آمد، سری به بازار ارز زده و آخرین قیمت منات را بررسی کنیم. هر منات در حالی امروز در بین معامله گران خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته 170 تومان ارزان و 35960 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم در بازار ارز امروز به 1.7 بوده است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

امروز قیمت درام ارمنستان هم از روند بدون تغییر روز گذشته دست کشید و به جمع کاهشی های بازار ارز تهران پیوست. هر درام عصر امروز و در پایان معاملات بازار افت قیمت یک تومانی را تجربه کرد و 158 تومان خرید و فروش شد.

قیمت درام ارمنستان

آخرین قیمت لاری گرجستان

لاری گرجستان هم امروز را در شرایطی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته با ریزش قیمت 100 تومانی همراه و 23050 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ امروز دینار عراق

روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران برای دینار عراق که همواره ثبات قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است، هم صادق بود تا نسبت به روز پیش یک تومان ارزان شده و 46 تومان خرید و فروش شود.

قیمت امروز درهم امارات

امروز قیمت درهم امارات هم در جریان مبادلات ارزی بازار عقبگرد نسبی را تجربه کرد و 16726 تومان قیمت خورد تا نسبت به روز گذشته کاهش 80 تومانی داشته باشد.

درهم

آخرین نرخ ریال عمان در بازار

بازار ارز تهران امروز شاهد شیب نزولی قیمت ریال عمان بود، واحد پول کشور سلطان نشین حاشیه دریای عمان عصر چهارشنبه افت نه چندان محسوسی را در مقایسه با روزهای گذشته تجربه کرد و 720 تومان ارزان شد. هر ریال در نهایت امروز را با نرخ 159460 تومانی به پایان رساند تا پس از چند روز تغییر دامنه داده و از دامنه 160 هزار تومان خارج شود.

قیمت بات تایلند امروز

حال از غرب آسیا کمی فاصله گرفته و سری به شرق آسیا می زنیم؛ جایی که قیمت بات تایلند هم به مانند ارزهای مرور شده پایین آمد و با افت هشت تومانی 1657 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین نرخ یوآن چین

امروز در شرق آسیا مهمان جدیدی داشتیم و سری به چین زدیم؛ کشوری که امروز به واسطه انتشار آماری جالب درباره تمدید قانون منع روادید؛ نامش بر سر زبان ها افتاد. براساس گزارش یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای ۱۱ کشور اروپایی و مالزی تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید کرد. طرح سفر بدون ویزا به چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ به صورت مرحله‌ای اعلام شد و قرار بود در ابتدا به مدت یک سال ادامه یابد و هدف آن تشویق افراد بیشتری برای بازدید از چین برای تجارت و گردشگری و ترویج مبادلات بین شهروندان چینی و اتباع خارجی بود.

اتباع اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئیس از این پس تا پایان سال آینده (۲۰۲۵) اجازه ورود بدون ویزا به این کشور را خواهند داشت. نکته مهم درباره این فهرست غیبت نام ایران است که در نوع خود می تواند جالب توجه باشد. اما قیمت یوآن چین در بازار ارز تهران چه روندی را دنبال کرد؟ امروز هر یوان در حالی معامله شد که نسبت به روز گذشته 50 تومان ارزان و 8460 تومان خرید و فروش شد.

چین

قیمت رینگیت مالزی

در نهایت در بازار ارز امروز قیمت رینگیت مالزی هم به مانند همه ارزها عقب نشینی نسبی را تجربه کرد و 70 تومان پایین آمد و 12900 تومان معامله شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از روند نزولی حاکم بر ارزها نسبت به روز گذشته دارد و فارغ از لیر ترکیه که ثبات قیمت را انتخاب کرد؛ همه ارزهای بازار مسیری جز کاهش قیمت را پیش روی خود ندیدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه