مروری بر گذشته و حال یک رویداد،

اعلام آمادگی 30 شرکت خارجی برای احداث مترو

کدخبر: ۶۴۷۵۹۷
اقتصادنیوز: در سال 1364شهردار وقت تهران(حبیبی ) از درخواست 30 شرکت خارجی به منظور سرمایه گذاری در احداث مترو تهران خبر داد.
اعلام آمادگی 30 شرکت خارجی برای احداث مترو

به گزارش اقتصادنیوز،  هفته گذشته عملیات اجرایی احداث خط ۹ مترو پایتخت در مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۲(محدوده پارک چیتگر) آغاز شد.

طرف‌های چینی ساخت پروژه خط ۹ مترو را بر عهده دارند و روش تامین منابع مالی آن به این صورت است که بعد از پیشرفت ۵ درصد این خط، تسویه انجام می‌شود و این ۵ درصدها به مرور ادامه خواهد داشت. همچنین برای تامین واگن ها ، ۱۱۳ قرارداد ملی ثبت شده است.

اما احداث مترو موضوعی است که سالها سوژه داغ رسانه ها بود که روزنامه اطلاعات در 29 اردیبهشت سال 1364به آن پرداخته است.

این روزنامه در این باره نوشت:« حبیبی شهردار وقت تهران که به منظور بازدید از کارخانه واگن پارس به اراک سفر کرده بود، در مورد نتایج مذاکراتش با مسئولین کارخانه واگن پارس و نیز بازدید از این کارخانه اظهار داشت: ما معتقدیم که متروی تهران بایستی با استفاده از حداکثر امکانات موجود مملکت احداث شود »

اطلاعات در ادامه آورده است: «شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که با کمک های مالی مردم تهران شهرداری بتواند این توانایی را پیدا کند که هر چه سریعتر کار ایجاد متروی تهران را آغاز کند. وی با اعلام این نکته که تاکنون متجاوز از سی شرکت خارجی برای اجرای طرح متروی تهران به وزارت کشور پیشنهاد داده اند گفت : وزارت کشور و شهرداری تهران مشغول بررسی پیشنهادهای ارائه شده است .»

2 (3)

1 (2)

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی