پیش‌بینی بورس فردا 13 خردادماه 1403

کدخبر: ۶۵۰۷۸۹
اقتصادنیوز: ​بازار بورس تهران امروز خیلی تغییر خاصی را به خود ندید چرا که افراد مختلف یا گرایش ‌های متفاوتی در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کردند و این موضوع ابهام بازار را بیشتر می کند.
پیش‌بینی بورس فردا 13 خردادماه 1403

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار ارزش معاملات خود را تا محدوده 4700 میلیارد تومانی رساند و شاخص کل نیز بیش از 8100 واحدی مثبت شد. اما بازار شاخص هم وزن رخ منفی را به خود دید که نشان میدهد بازار امروز را برای شاخص سازی با نمادهای بزرگ انتخاب کرده است تا حداقل رخ بازار در این روزها خیلی منفی نباشد.

ارزش بازار گروه خودرویی‌ها بعد از چند روز افت (درگیری در صف های خرید و فروش) حالا دوباره به روال قبل برگشت است (البته که این اراقم برای یکسال گذشته به دلیل کاهش ارزش معاملاتی در بازار عادی محسوب شده است) این گروه با ارزش معاملاتی نزدیک به فلزات اساسی در جایگاه دوم برترین ارزش معاملاتی در روز جاری قرار گرفت. ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی 269 میلیارد تومان و ارزش معاملاتی گروه خودرویی 268 میلیارد تومان رقم خورده است.

بعد از پمپاژ خبری دولت مردان دولت سیزدهم در آخرین روزهای کاری خود که البته بازار خیلی به آن وزن نداد. سازمان بورس اوراق بهادار برای ادامه دار بودن این اخبار یک بار دیگر این اخبار را در قالب یه پست به بازار سرمایه منتقل کرد.

خبر مرتبط
شاخص بورس سبز ماند / 3 ساعت سکون در معاملات شنبه+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: امروز شاخص کل در 25 دقیقه ابتدایی صعود کرد اما در ادامه در سکون و رکود باقی ماند.

سازمان بورس یک بار دیگر روی خبر نظارت بر نرخ سود و تخلفات بانکها ، تصویب معافیت های مالیاتی در بودجه 1403،  بازنگری نرخ خوراک و صدور مجوز افزایش سرمایه خودروسازان تاکید کرد. اما بازار از زاویه انتخاباتی به تابلوهای معاملاتی نگاه می‌کند.

امروز داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و مواردی را اعلام کرد در بودجه عمومی تمام تلاش ما این بود که درآمدهای دولت واقعی‌سازی شود بنابراین با نگاه واقع‌بینانه بودجه پنهان ایجاد نکردیم. همچنین رقم تحقق نفت در سال ۱۴۰۲ بیشتر از پیش‌بینی ما بود، در بودجه ۱۴۰۳ نیز به‌نظر می‌رسد عدد محتاطانه ۷۱ دلار کاملا در دسترس باشد.

داوود منظور مدعی شده است که امسال در بودجه عمومی دچار کسری بودجه نخواهیم بود و در بودجه ۱۴۰۳ سهم منابع پایدار مثل حقوق گمرکی، فروش دارایی‌ها و درآمدهای مالیاتی به حدود ۶۳درصد رسیده است درحالی که در ابتدای دولت ۴۲درصد بوده است!

اما مهمترین بخش و شاید جالب‌ترین بخش از صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه این بوده که نگاه دولت، حمایت از بازار سرمایه است، گفت: هر گونه حمایتی که لازم باشد از بورس انجام می‌دهیم تا مردم با اطمینان بیشتر سرمایه‌های خود را وارد بورس کنند.

که باید گفت در حال حاضر از کدام دولت صحبت کرده است دولت سیزدهمی که تمام شده است و هیچ حمایتی برای بازار سرمایه در آن دیده نشد یا دولت جدیدی که هنوز مشخص نیست!

اما با توجه به افزایش دما در کشور مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور اعلام کرده است که تقاضای مصرف برق روزانه به ۶۵ هزار مگاوات می رسد. سازمانهای جهانی سال ۲۰۲۴ را گرم ترین سال جهان پبش بینی کردند و ایران نیز که در اقلیم گرم خشک کره زمین واقع شده قطعا زودتر وارد فصل گرما خواهد شد.

خبر مرتبط
شاخص کل از دست‌انداز عبور می‌کند؟/ پیش بینی بازار سهام امروز 12 خرداد

اقتصادنیوز: بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته اول خرداد ماه با افزایش تراز شاخص کل و رشد تراز شاخص هم‌وزن مواجه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ارزش معاملات خرد در کانال 2 همتی قرار داشت و شاهد ورود جریان پول حقیقی به بازار سهام بودیم.

این گرما گریبان گیر صنایع خواهد شد و بازار خیلی امیدی به تولید صنایع در این فصل ندارد . چرا که بازار تجربه سالیان قبل را دیده است.

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دولت سیزدهم با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام با قطع برق مواجه شد. تا شاید یکی از مشکلات این سالهای اخیر را از نزدیک و لمس کرده باشد و در برنامه های پیشنهادی خود برق صنایع بزرگ کشور و همچنین گاز برای زمستان را در برنامه های ریاست خود جای بدهد.

اما بانک مرکزی هم در یک حماسه‌ای دیگر نرخ دلار 4200 تومان ثبت شده در سایت خود را به عدد 37000 تومان رساند، که میتواند برای اهالی بازار سرمایه سیگنالهایی رادر بر داشته باشد.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران  

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز مثبت شد اما شاخص هم وزن منفی ؛ عدد شاخص کل با رشد 8100 واحدی به رقم 2 میلیون و 94 هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با افت حدود 620 واحدی با اغماض در همان محدوده های قبلی خود 684 هزار واحدی باقی ماند. ارزش بازار نیز روی عدد 7193 همتی ایستاد.

اما شاخص کل با اینکه در این چند روزه رخ مثبتی را به خود گرفته است اما خیلی از افت های اردیبهشت ماه را کم نکرده است. انتخابات ریاست جمهوری ، مجامع پیش روی و قطع برق صنایع به دلیل گرمای هوای شدیدتر از سالهای قبل در پیش روی بازار سرمایه است . اما تغییر قیمت دلار نیمایی که به آرامی در حال انجام است و تغییر نرخ دلار سایت بانک مرکزی بعد از سالها که رقم 4200 تومانی را نشان می داد میتواند جز علل قابل بررسی گروه خریداران بازار سرمایه باشد.

بازار در کنار اینکه ثبت نام انتخابات را می ببیند روز های تعطیل پیش روی خود را نیز در نظر می گیرد و به نوعی همه چیز به هفته آینده موکول خواهد شد تا بتوان جدی تر در مورد بازار صحبت کرد.

کل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی