خبر مهم وزیر کشور از میزان تسهیلات اختصاصی به شهرداری‌ها

کدخبر: ۶۵۰۸۰۲
اقتصادنیوز: احمد وحیدی، وزیر کشور از اختصاص ۵۰۰ تن قیر و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به شهرداری‌های کشور خبر داد.
خبر مهم وزیر کشور از میزان تسهیلات اختصاصی به شهرداری‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، احمد وحیدی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با نخبگان این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای اخیر راه خدمت، اظهار داشت: همه مردم ایران ازاین واقعه تلخ و جانسوز ناراحت و عزادار هستند.

وی با اشاره به گزارش فرماندار بیجار مبنی بر اینکه رشد منفی مهاجرت در این شهرستان متوقف و روند مثبتی را تجربه کرده است، گفت: باید با برنامه‌ریزی بهتر زمینه مهاجرت معکوس و ماندگاری در روستاها فراهم شود.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت مهاجرت معکوس در توسعه شهری افزود: در راستای بازگشت جمعیت باید سند توسعه شهرستان مبنی بر کاهش مهاجرت و اشتغالزایی تدوین و تنظیم شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه تصریح کرد: باید آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف اعم از اعتیاد، طلاق و … شهرستان شناسایی و برنامه‌های مناسب برای کاهش و کنترل آن‌ها اعمال شود.

وحیدی با اشاره به ثبت‌ جهانی فرش بیجار، استفاده از توان بانوان فعال در این حوزه و توسعه صنایع‌دستی را ضروری دانست و عنوان کرد: دولت برای ایجاد اشتغالجوانان تسهیلات ویژه قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت دولت از افزایش جمعیت خاطر نشان کرد: وام فرزندآوری برای بانوانی که ضامن ندارند و برای دریافت آن با مشکل مواجه هستند، باید پیگیری و رفع شود.

وزیر کشور بر ضرورت رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل جوان انقلابی تاکید کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار توسعه شهری شد و از اختصاص 500 تن قیر و 20 میلیارد تومان تسهیلات به شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل و ماشین‌آلات این شهر انجام صورت خواهد گرفت.

وحیدی با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی معادن به بازسازی نیاز دارند، گفت: تخصیص آب از سد تالوار افزایشی سه برابری داشته و بخش گلخانه‌ای نیز از این آب استفاده خواهد کرد.

وزیر کشور امروز در سفر یک روزه به استان کردستان سفر و ضمن شرکت در مراسم افتتاح طرح‌های خدماتی، در این شهرستان نیز حضور یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی