دور دنیا

این کالای ایرانی رقیب پیدا کرد؛ جاه‌طلبی تازه امارات کلید خورد/ سقوط قیمت‌ها در بازار

کدخبر: ۶۵۲۳۷۷
اقتصادنیوز: امروز در بازار قیمت ها روند نزولی را در پیش گرفتند و درهم امارات هم 91 تومان ارزان شد. ارزش هر درهم عصر امروز و در پایان فعالیت بازار به 16200 تومان رسیده است.
این کالای ایرانی رقیب پیدا کرد؛ جاه‌طلبی تازه امارات کلید خورد/ سقوط قیمت‌ها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، «فرش افغان باف» یکی از پرتکرارترین عباراتی است که این روزها در بازار فرش دستباف ایران به گوش می رسد و حکایت از حضور رقیبی نوظهور از افغانستان برای بازار ایران دارد. به گفته فعالان این حوزه، فرش‌های افغان‌بافت با طرح‌های مینیمال و مدرن، توانسته‌اند توجه بخشی از مشتریان را به خود جلب کنند و سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند. این موضوع، نگرانی‌هایی را در میان قالیبافان و فعالان بازار فرش دستباف ایران به وجود آورده است.

فعالان فرش دستباف ایرانی معتقدند، قاچاق فرش‌های افغان به طور جدی به این صنعت ضربه می‌زند و می‌تواند منجر به بیکاری و کسادی بازار فرش ایرانی شود. به گزارش اکوایران، این فرش ها با تریلی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و علنی در بازار عرضه می‌شوند. کار به‌جایی رسیده که قرارداد می‌بندند و سفارش می‌گیرند و بعد فرش را تحویل می‌دهند. ماجرای فرش های افغان هنوز واکنش رسمی را به همراه نداشته است اما باید دید تا چه سازوکاری برای ممانعت از قاچاق این فرش‌ها اتخاذ خواهد شد؛ چرا که این روند مانع عرضه مطلوب فرش ایرانی به مشتریان خارجی و ارزآوری می شود و همین امر می تواند لطمه بزرگی به اقتصاد این حوزه وارد کند؛ ارزی که در بازار تهران مسیر کاهشی را در پیش گرفته است و فرصت خوبی است تا به آخرین نوسانات آن نگاهی بیندازیم.

نرخ امروز درهم امارات امروز 20 خرداد 1403

درهم امارات در حالی مبادلات ارزی امروز را آغاز و سپری کرد که روند نزولی نسبی را تجربه کرد و 91 تومان ارزان شد. ارزش هر درهم عصر امروز و در پایان فعالیت بازار به 16200 تومان رسیده است.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز 3.67 رسیده است.

اما امروز خبری درباره جاه طلبی تازه امارات در حوزه فناوری و هوش مصنوعی مورد توجه کاربران قرار گرفت. براساس گزارش اکونومیست، شرکت جی42 امارات که در حوزه فناوری فعالیت دارد و به کانون جاه‌طلبی‌های این کشور برای پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی تبدیل شده است، قرار است اقداماتی تازه در حوزه این پدیده جدید فناوری انجام دهد. 

این شرکت به جای ایجاد مدل‌های زبانی بزرگ مانند هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی، خواهان آن است تا با ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد هوش مصنوعی و کاربردهای واقعی این فناوری در صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی و انرژی، به این هدف دست پیدا کند. اتفاق مهمی که نام امارات را در یک حوزه جدید بر سر زبان ها خواهد انداخت.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق در جریان معاملات بازار به مانند هفته گذشته تغییری را تجربه نکرده است و با پافشاری بر نرخ شنبه 19 خرداد، 45 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم در جریان معاملات بازار سیر کاهشی را در مقایسه با روز گذشته در پیش گرفت. هر ریال در حالی 870 تومان افت قیمت داشت که 153760 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

لیر ترکیه هم امروز مسیری جز ریزش قیمت را پیش روی خود ندید، هر لیر در بازار امروز تهران 1820 تومان ارزش گذاری شد تا در مقایسه با روز پیش، 10 تومان افت قیمت داشته باشد.

نرخ امروز منات آذربایجان

معاملات امروز بازار ارز تهران به هر منات پیام افت قیمت را داد و واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان عصر روز یکشنبه با تجربه کاهش 190 تومانی، 34700 تومان معامله شد.

قیمت درام ارمنستان در بازار

امروز قیمت درام ارمنستان هم در جریان معاملات، همچون روند ثابت دو روز گذشته، ثبات قیمت را تجربه کرد. هر درام در پایان فعالیت بازار 153 تومان ارزش گذاری شد.

آخرین قیمت لاری گرجستان

در دیگر مقصد دور دنیای امروز، گرجستان هم شرایط نوسانات ارزی به مانند سایر کشورها بود و لاری، واحد پول رسمی این کشور 120 تومان ارزان و 21100 تومان نرخ گذاری و مبادله شد.

نرخ امروز بات تایلند

امروز قیمت بات تایلند، یکی از مقاصد شرق آسیایی دور دنیا، 9 تومان کاهش یافت تا به 1604 تومان برسد.

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت قیمت رینگیت مالزی هم در جریان معاملات امروز بازار ارز تهران، 70 تومان کاهش یافت و به 12580 تومان رسید.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران به عقیده معامله گران حکایت از تقویت جناح کاهشی بازار داشت، روندی که البته چندان محسوس نبود و در حد نوسانی محدود خلاصه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی