خبر جدید از دلارزدایی/ آغاز سیستم پرداخت با ارزهای ملی در بریکس

کدخبر: ۶۵۲۵۱۰
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد:‌ کشورهای عضو گروه بریکس فعالانه برای ایجاد بستری برای تسویه حساب با ارزهای ملی در تجارت متقابل کار می کنند
خبر جدید از دلارزدایی/ آغاز سیستم پرداخت با ارزهای ملی در بریکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه گروه بریکس در نیژنی نووگورود روسیه افزود: برای اجرای تصمیمات اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در سال گذشته ( ۲۰۲۳- تابستان ۱۴۰۲) به ویژه در زمینه بهبود سیستم پولی و مالی بین‌المللی و ایجاد بستری برای تسویه ارزهای ملی در تجارت متقابل اقدامات لازم در حال انجام است.

 

در ابتدای این نشست وزیر امور خارجه روسیه به عنوان میزبان، به اعضا خوش آمد گفت و درخواست کرد تا اعضای بریکس به احترام شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در سانحه هوایی به شهات رسیدند، بایستند.

خبر مرتبط
جزئیات رایزنی لاوروف و باقری+بیانیه وزارت امور خارجه روسیه

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ابعاد و محورهای رایزنی امروز وزیر خارجه این کشور با سرپرست وزارت امور خارجه ایران را تشریح کرد.

نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در شهر نیژنی نووگورود روسیه پس از عکس دسته جمعی وزیران آغاز شد.
 علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های ارشد ۹ کشور دیگر عضو این گروه در نیژنی نووگورود روسیه دوشنبه در روز نخست این اجلاس درباره همکاری در چارچوب بریکس و مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو خواهند کرد. 

خبر مرتبط
جزئیات گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و باقری پس از شهادت ابراهیم رئیسی

اقتصادنیوز: سرپرست وزارت خارجه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.


وزیران امور خارجه کشورهای علاقه‌مند به عضویت یا همکاری با گروه بریکس نیز روز سه‌شنبه به همتایان خود از ۱۰ کشور عضو کنونی این گروه می‌پیوندند تا درباره گفتمان این سازوکار همکاری با کشورهای در حال توسعه تبادل نظر کنند. 

بریکس3

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی