چشم انداز افزایش تقاضا در بازار نفت/قیمت طلای سیاه ثابت ماند

کدخبر: ۶۵۴۳۱۴
اقتصادنیوز: در پی چشم انداز افزایش تقاضا در بازار نفت به همراه عرضه قوی قیمت نفت در روز سه‌شنبه تاحد زیادی ماند.
چشم انداز افزایش تقاضا در بازار نفت/قیمت طلای سیاه ثابت ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت‌های نفت روز سه شنبه تاحد زیادی ثابت بوده است، چراکه معامله گران در انتظار نشانه‌هایی از افزایش تقاضای تابستانی انرژی برای افزایش قیمت‌ها هستند، این درحالی است که عرضه قوی تهدیدی برای آن محسوب می‌شود.

خبر مرتبط
فصل مسافرت بازار انرژی را نشانه رفت/ جهش 2 درصدی نفت در بازار جهانی

اقتصادنیوز: بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش ۲ درصدی بود.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 13:50 دقیقه به وقت تهران با 16 سنت کاهش به 84.09 دلار رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 15 سنت کاهش 80.18 دلار در هر بشکه معامله شد.

این درحالی است که هردوی این معیارها روز دوشنبه 2 درصد افزایش را تجربه کردند، و در بالاترین حد خود از ماه آوریل بسته شدند.

به گفته یک استراتژیست موسسه مالی بنک آو امریکا، بازار نفت تمرکز خود را روی عوامل بنیادین بازگردانده است؛ ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی در ایالات متحده و سنگاپور بیشتر از سایرین است.

در همین حال، رشد تقاضای نفت جهان به 890 هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست سال کاهش یافته است، و داده‌ها نشان می‌دهد که رشد مصرف احتمالا در سه ماهه دوم نیز کاهش یافته است.

براساس نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 14 ژوئن 2.3 میلیون بشکه کاهش یافته باشد. به گفته یک دلال نفت، مجموعه داده‌های مهم این هفته مربوط به ذخایر آمریکا است چراکه می‌تواند خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا در آستانه شروع فصل اوج رانندگی را تایید یا رد کند.

برخی تحلیلگران نسبت به اثرات قیمتی تمدید کاهش تولید از سوی اوپک پلاس در آینده نزدیک خوش‌بین هستنند.

به گفته یک تحلیلگر بازار نفت، آخرین دستورالعمل ارائه شده از سوی اوپک پلاس، و همچنین عدم تغییر چشم انداز رشد تقاضا از سوی آنها، نشان دهنده رکود در رشد عرضه نفت در 2024 و ریسک کاهشی برای تولید در 2025 است. در این شرایط، به سختی می‌توان نسبت به رشد قیمت‌ها بدبین بود.

در چین، تولید فرآورده‌های نفتی در ماه می 1.8 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

سرمایه گذاران همچنین به دنبال سرنخ‌های بیشتر از نرخ بهره هستند و اینکه تقاضای آمریکا چه تغییراتی خواهد داشت، چراکه برخی از مقامات فدرال رزرو قرار است روز سه شنبه صحبت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی