نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 31 خرداد

تمایل اوکراین به اجرای طرح انتقال گاز از ایران

کدخبر: ۶۵۴۵۸۷
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
تمایل اوکراین به اجرای طرح انتقال گاز از ایران

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

31 خرداد 1374؛‌ راه‌های وصول 10 میلیارد دلار طلب ایران از کشورهای مختلف بررسی شد

کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راه‌های وصول 10 میلیارد دلار طلب ایران از کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه که وزیران امور خارجه و اقتصاد و دارایی، نماینده بانک مرکزی، رئیس دفتر حقوقی و چند تن از معاونان و کارشناسان وزارت خارجه نیز حضور داشتند مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط موظف شدند گزارش لازم را تهیه و به کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

سیاست تثبیت نرخ ارز ادامه می‌یابد

رئیس کل بانک مرکزی در سیمنار تخصصی دومین نمایشگاه صنعت برق ایران تحت عنوان «صادرات و صنعت برق» اعلام کرد: سیاست تثبیت نرخ ارز ادامه خواهد یافت و صادرکنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند برای یک سال خود برنامه‌ریزی کنند ضمن آنکه این سیاست در سال آینده نیز به مورد اجرا گذاشته می‌شود و فقط ممکن است نرخ‌ها چند درصدی تعیین کنند که قبلا اعلام خواهد شد.

محسن نوربخش اعلام کرد: بانک مرکزی برای پشتیبانی شرکت‌ها در امر بازاریابی، آمادگی آن را داد که توسط یک تنخواه ارزی، ارز مورد نیاز مسافرت اعضای شرکت‌ها و اتحادیه‌های صادرکننده خدمات را تامین کند و اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در این زمینه اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان کالا از جمله کالاهای صنعتی می‌توانند برای تداوم تولید و صادرات محصولاتشان، خارج از سهمیه‌بندی‌ها ارز مورد نیاز خود را از سیستم بانکی تامین کنند.

31 خرداد 1384؛ طرح اتصال خطوط آهن ایران و سوریه از مسیر عراق

علی عبدالعلی زاده، وزیر مسکن و شهرسازی و «مکرم عبید» وزیر حمل و نقل سوریه موضوع راه‌اندازی «کریدور غرب به شرق» و اتصال خطوط آهن دو کشور از مسیر عراق را بررسی کردند.

پیوستن سوریه به کریدور شمال، جنوب که از روسیه شروع و به هندوستان و پاکستان ختم می‌شود در ملاقات عبدالعلی زاده و عبید مطرح شد. جمهوری اسلامی ایران از درخواست سوریه برای عضویت در کریدور شمال – جنوب حمایت کرده است.

تمایل اوکراین به اجرای طرح انتقال گاز از ایران

یولیا تیموشکنو، نخست‌وزیر اوکراین از علاقه‌مندی کشورش به پیگیری انتقال گاز از ایران و ترکمنستان به اروپا خبر داد.

نخست‌وزیر اوکراین گفت: اوکراین مناسب‌ترین راه انتقال گاز به اروپا را به عنوان طرح راهبردی در قالب طرح واحد از ایران و ترکمنستان می‌داند.

نخست‌وزیر اوکراین از دیگر کشورها خواست برای اجرای طرح انتقال گاز ایران و ترکمنستان به اروپا در این طرح مشارکت کنند.

وی همچنین از علاقه‌مندی ایران، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و گرجستان برای مشارکت در این طرح خبر داد.

تشریح روند انحلال موسسه میزان

حمید تهران‌فر، معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد: انحلال موسسه میزان پیچیدگی‌های خاصی داشت، متاسفانه در مقطعی موسساتی ایجاد شدند در عرصه بانکداری ورود کردند که از تخصص و تبحر لازم در این زمینه برخوردار نبودند و از مدیریت نقدینگی و ریسک اطلاعی نداشتند و حتی از حسابرسی داخلی در این موسسات خبری نبود.

متاسفانه مدیران این گونه موسسات این تصور را دارند که بانکداری کار آسانی بوده و به تخصص و دانش در این زمینه نیاز ندارد و می‌تواند با جمع‌آوری پول از مردم، وام دادن، خرید و فروش ملک و ورود به بازارهای متعدد در این عرصه پایدار باشند.

کل سپرده‌های میزان حدود 2800 میلیارد تومان است که در مقیاس‌هایی که ما برای موسسات مالی داریم موسه بسیار کوچکی محسوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی