گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

بازار گوش به فرمان دلار/ قیمت دلار در آستانه تصمیم‌؛ مرز کاهش قیمت کجاست؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 6 تیر 1403

کدخبر: ۶۵۵۸۱۴
اقتصادنیوز: معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار امروز در محدوده تصمیم گیری قرار دارد که مرز مهمی برای اسکناس آمریکایی محسوب می‌شود و در ترسیم مسیر حرکت دلار نقش مهمی دارد.
بازار گوش به فرمان دلار/ قیمت دلار در آستانه تصمیم‌؛ مرز کاهش قیمت کجاست؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 6 تیر 1403
عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ معامله گران امیدوار به روند صعودی قیمت ها در بازار ارز، امروز به استقبال معاملات خواهند رفت؛‌ روندی که در دو روز ابتدایی هفته آغاز شده است و باید دید در جریان معاملات امروز تداوم خواهد داشت یا خیر؟

در جریان معاملات روز دوشنبه در بازار ارز تهران قیمت دلار مسیر صعودی را با شدت بیشتری دنبال کرد و در نهایت در نقطه میانی کانال 60 هزار تومان متوقف شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، این روند برای دلار هرات هم تکرار شد و اسکناس آمریکایی در بازار همسایه ایران هم در همین حدود نرخ گذاری شد. قیمت درهم امارات هم در بازار  با گپ مثبت 90 تومانی در 16 هزار و 400 تومان آغاز به کار کرد و با افزایش در 16 هزار و 560 تومان به کار خودش پایان داد. اما نکته جالب توجه برای معامله گران روند حباب درهم نسبت به دلار تهران بود. بررسی اقتصادنیوز نشان می دهد حباب درهم از اواسط ماه بهمن 1402 تا 23 خرداد 1403 منفی شده بود؛ اما بعد از این تاریخ مثبت شد و طی 10 روز گذشته قیمت دلاری درهم بالاتر از قیمت دلار در تهران ایستاد.

فعالان بازار معتقدند روند افزایشی بازار ارز تهران در روزهای اخیر ناشی از یک بلاتکلیفی و سردرگمی است و نباید در این مقطع دست به خرید یا فروش زد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ گروهی دیگر هم مدعی هستند که بازار کمی روند صعودی را در پیش گرفته تا ریسک احتمالی پس از انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دهد.

با این حال روند حرکتی دلار در جریان معاملات پشت خطی هم از تداوم روند افزایشی دو روز گذشته در بازار امروز چهارشنبه 6 تیر 1403 خبر می دهد. براساس گزارش اقتصادنیوز،‌ دلار هرات در جریان این معاملات در حال پیشروی از نیمه کانال 60 هزار تومان است. تتر هم در بازار شب گذشته به مانند دلار در بالای نیمه کانال 60 هزار تومان قرار گرفت و 60 هزار و 600 تومان در لحظه نگارش این گزارش معامله شد.

معامله گران پیش بینی می کنند سطح 60 هزار و 300 تومان مرز حمایتی و نرخ تصمیم گیری دلار است و اسکناس آمریکایی تا زمانی که بالای این مرز قرار گرفته و نوسان دهد، همچنان به صعود خود ادامه خواهد داد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز،‌ این گروه بر این باورند که اگر دلار در جریان معاملات امروز زیر 60 هزار و 300 تومان قرار بگیرد و بتواند ماندگار شود،‌ بار دیگر در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی