ین سقوط کرد

کدخبر: ۶۵۵۹۹۶
اقتصادنیوز: نرخ ین ژاپن در برابر دلار به کمترین میزان خود در ۳۷.۵ سال گذشته رسید.
ین سقوط کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  ین ژاپن در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۸۶ را ثبت کرد.

طی سال جاری، ین در بحبوحه شکاف سیاستی بین بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و فدرال رزرو ایالات‌متحده، ۱۳.۸ درصد سقوط کرده است.

زیان ین در ماه ژوئن افزایش یافت زیرا بانک مرکزی ژاپن جزئیات کاهش خرید اوراق قرضه خود را تا نشست ماه جولای به تاخیر انداخت.

این بانک در نشست ماه ژوئن خود، نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد و معامله‌گران متعجب شدند زیرا هیچ جدول زمانی برای آن ارائه نشد.

خبر مرتبط
نفوذ عربستان به قلب ژاپن؛ نفت ریاض،‌ توکیو را وسوسه کرد/ پشت پرده ماجراجویی تازه بن سلمان در شرق آسیا

اقتصادنیوز: در باب سفر لغو شده محمد بن سلمان به ژاپن گمانه زنی ها بسیار است. گروهی از تعامل دو بازیگر می گویند هرچند قادر نیستند به اختلاف های میان این دو نپردازند. به باور این گروه ژاپن در میان بازیگران شرق آسیا رابطه نزدیکی با ریاض داشت با این همه پس از آن که پادشاهی زمینه را برای تعامل بیشتر با سایر بازیگران منطقه بالاخص چین هموار کرد، تعامل دو بازیگر فراز و نشیب هایی را تجربه کرد.

در ماه مارس، بانک مرکزی ژاپن برای اولین بار در ۱۷ سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد و این آخرین بانک مرکزی بزرگی بود که سیاست نرخ بهره منفی خود را کنار گذاشت.

بیزنس گزارش کرد، در ماه آوریل تا ماه مه ۲۰۲۴، وزارت دارایی ژاپن مداخله ارزی را برای جلوگیری از کاهش نرخ ملی در برابر دلار آمریکا انجام داد و نرخ آن به ۱۵۵ ین به ازای هر دلار رسید، اما در بلندمدت نتایج قابل توجهی حاصل نشد.

خبر مرتبط
سودای اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری‌ها با ژاپن و کره جنوبی

اقتصادنیوز: یک رسانه ژاپنی گزارش داد که اتحادیه اروپا به دنبال یک همکاری دفاعی و امنیتی با ژاپن و کره‌جنوبی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی