گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

نقطه تصمیم گیری از دست رفت؛ قیمت دلار تغییر فاز داد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 تیر 1403

کدخبر: ۶۵۶۰۱۹
اقتصادنیوز: معاملات بازار ارز تهران امروز در حالی پیگیری خواهد شد که بازار شاهد از دست رفتن نقطه تصمیم گیری در معاملات پشت خطی است.
نقطه تصمیم گیری از دست رفت؛ قیمت دلار تغییر فاز داد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 تیر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، توقف قیمت دلار در نقطه تصمیم گیری؛ معاملات بازار ارز تهران در روز چهارشنبه 6 تیر را می توان در این جمله خلاصه کرد؛ روندی که از تداوم عقب نشینی اسکناس آمریکایی جلوگیری کرده تا دلار در نهایت در مرز مهم 60 هزار و 300 تومان ماندنی شود. به عقیده تحلیلگران اگر دلار می توانست در روز گذشته زیر این مرز مهم تثبیت روزانه دهد،‌ کاهش قیمت بیشتری را شاهد بودیم.

اما برخی دیگر از فعالان بازار ارز مدعی شدند علت افت قیمت دلار و عدم پیشروی آن ناشی از ورود بازارساز و تزریق درهم روزانه 200 میلیون درهم در بازار دبی است و به دلیلی اینکه دلار 60 هزار تومانی خط قرمز بانک مرکزی محسوب می شود،‌ تا فردای انتخابات خبری از افزایش قیمت نخواهد بود. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، این گروه علت این مداخله افزایش قیمت دلار، سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین و افزایش تقاضای تتر و دلار است‌. در پی این تغییر مسیر قیمت دلار در بازار تهران و هرات در معاملات امروز شیب نزولی را تجربه کرد و به نیمه پایینی کانال 60 هزار تومان رسید. درهم امارات هم در 16 هزار و 490 تومان به کار خود پایان داد.

اما روند حرکتی دلار در جریان معاملات پشت خطی حکایت از حرکت رو به جلو اسکناس آمریکایی دارد و دلار هرات در محدوده 60 هزار و 900 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت تتر در معاملات شبانه در مسیر افزایشی حرکت کرده است و 60 هزار و 700 تومان قیمت خورده است.

معامله گران معتقدند روند حرکتی قیمت دلار در معاملات پشت خطی و همچنین حرکت صعودی تتر در شب گذشته، سیگنال افزایشی به بازار ارز مخابره کرده است و اسکناس آمریکایی در معاملات امروز می تواند افزایش قیمت را تجربه کند. به عقیده این گروه دلار در صورت پیروی از روند معاملات پشت خطی، نقطه تصمیم گیری را از دست داده است و اگر بتواند بالای آن تثبیت دهد افزایش قیمت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی