رشد قدرتمند این شرکت آمریکایی/ آمازون 2 تریلیون دلاری شد

کدخبر: ۶۵۶۰۳۰
اقتصادنیوز: غول اینترنتی آمازون برای نخستین بار در روز چهارشنبه، به ارزش بازار بیش از ۲ تریلیون دلار رسید و پنجمین شرکت آمریکایی شد که با خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به هوش مصنوعی، به این نقطه عطف دست یافت.
رشد قدرتمند این شرکت آمریکایی/ آمازون 2 تریلیون دلاری شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ارزش سهام آمازون، ۳.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۹۲.۷۰ دلار رسید و ارزش بازار این غول تجارت الکترونیکی را به بیش از ۲ تریلیون دلار رساند و این شرکت به کلوب غولهای فناوری نظیر مایکروسافت، اپل، انویدیا و آلفابت جای گرفت.

شاخص سهام آمریکا، امسال با شور و اشتیاق بی نهایتی که پیرامون هوش مصنوعی وجود دارد و همچنین خوش بینی درباره تاب آوری اقتصاد آمریکا و احتمال کاهش نرخهای بهره توسط فدرال رزرو، رشد قدرتمندی را تجربه کرده است.

وال استریت نزدیک به سطوح بالایی قرار دارد که مرهون سهام ابرشرکتهایی مانند انویدیا و آمازون است که پول وارد شده به آنها، از نرخهای بهره پایین‌تر بهره خواهد بود. سهام آمازون که در فوریه به شاخص داو جونز اینداستریال اوریج اضافه شد، امسال بیش از ۲۶ درصد رشد کرده است. این شرکت از نظر ارزش بازار در فوریه، پنجمین شرکت بزرگ آمریکا بود.

خبر مرتبط
کشف مار 200 کیلویی در آمازون+ عکس

اقتصادنیوز: بزرگترین مار جهان به طول ۸ متر و به وزن ۲۰۰ کیلوگرم در آمازون کشف شد.

شرکت «خدمات وب آمازون» (AWS)، بزرگترین فراهم کننده خدمات ابری در جهان است و رشد آن، پس از افت در سال گذشته، بهبود یافته که تحت تاثیر بکارگیری فناوریهای هوش مصنوعی بوده است. این شرکت در استارتاپ هوش مصنوعی آنتروپیک و شرکت روبوتیک «فیگور» سرمایه گذاری کرده است تا از رونق هوش مصنوعی جا نماند.

بر اساس گزارش رویترز، آمازون در اواخر سال گذشته، نسل جدیدی از تراشه های سفارشی مورد استفاده در دیتاسنترها را رونمایی کرد که برای کاربردهایی مانند آموزش یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مولد طراحی شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی