بررسی طرح جدید فروش آبی‌های جاده مخصوص

دوپینگ این خودرو برای کاهش قیمت/ بازار ایران خودرو تکان خورد

کدخبر: ۶۵۶۴۷۵
اقتصادنیوز: سمند سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز از سوی ایران خودرویی‌ها عرضه می شود تا بازار خودروهای دو‌گانه سوز تحت تاثیر قرار گیرد.
دوپینگ این خودرو برای کاهش قیمت/ بازار ایران خودرو تکان خورد

به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو قصد دارد سمند سورن پلاس با موتور EF7  دوگانه سوز را به متقاضیان اولویت بهار ۱۴۰۳ واگذار کند. این اولین بار است که آبی های جاده مخصوص در سال جاری خبر از واگذاری تنها محصول دوگانه سوز خود به متقاضیان می دهند.

آن طور که این خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص اعلام کرد؛ سورن پلاس دو گانه سوز با موتور EF7 مطابق با تغییراتی تکلیفی سازمان ملی استاندارد در سال جاری تولید و به متقاضیان عرضه می شود. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ ایران خودرو سال گذشته هر دستگاه سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز را حدود ۳۷۳ میلیون تومان برای متقاضیان عادی فاکتور می کرد. اما بررسی قیمت سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز بعد از ارتقای استانداردهای ۸۵ گانه به حوالی ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیران فروش ایران خودرو برای اینکه دل ثبت نام کنندگان برای این خودروی دو گانه سوز را به دست بیاورند؛ امکان پیش خرید را برای مشتریان واجد شرایط خود فراهم کرده اند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ آن طور که اطلاعیه فروش آبی های جاده مخصوص نشان می دهد، سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز در سه بازه زمانی در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

افرادی که برای این محصول ایران خودرودر دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش در سال گذشته نام نویسی کردند و اولویت تحویل خودرو به آنها بهار ۱۴۰۳ تعیین شده می توانند از آبان تا دی امسال برای در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

ایران خودرو اگر سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز را آبان ۱۴۰۳ به مشتریان واگذار کند، مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان را به عنوان پول، پیش دریافت می کنند. این مبلغ حدود ۵۰ درصد قیمت فعلی این خودروی دوگانه سوز محسوب می شود.

اما اگر ثبت نام کنندگان این خودروی دو گانه سوز قصد داشته باشند محصول مورد نظر خود را آذر یا دی سال جاری تحویل بگیرند؛‌ باید ۴۵ درصد قیمت فعلی خودرو یعنی حول و حوش ۲۲۵ میلیون تومان را به حساب آبی های جاده مخصوص واریز کنند. الباقی قیمت خودرو نیز به قیمت روز هم زمان با فاکتور کردن خودرو به مشتریان اعلام و دریافت می شود.

این اتفاق می تواند روی قیمت بازاری سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز تاثیر گذاشته و قیمت آن را نزولی کند. بررسی اقتصادنیوز از بازار خودرو نشان می دهد در شرایط فعلی بازار در رکود به سر می برد و انتشار اخباری از جنس واگذاری سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز می تواند روی قیمت های بازاری اثر گذاشته و آن را نزولی کند. بنابراین می توان گفت قیمت بازاری سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز از ناحیه این عرضه، با سرعت بیشتری در جاده کاهش قیمت حرکت کند.

البته نباید فراموش کرد با توجه به محدودیت عرضه خودروهای دوگانه سوز، این احتمال هم وجود دارد که قیمت این خودرو به رغم انتشار خبر این طرح فروش تغییر چندانی نکند. براساس بررسی اقتصادنیوز از بازار، علاوه بر سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز تنها ساینا S از سوی سایپایی ها به صورت دو گانه سوز در بازار عرضه می شود. با توجه به محدودیت عرضه محصولات دو گانه سوز و تقاضای موجود در بازار،‌ برخی از کارشناسان معتقدند عرضه هایی از جنس سورن پلاس با موتور EF7 دوگانه سوز چندان روی قیمت بازاری نمی تواند اثرگذار باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی