گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

سیگنال شبانه به بازار ارز / تتر قیمت دلار را تکان می‌دهد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 10 تیر 1403

کدخبر: ۶۵۶۵۹۸
اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز فارغ از اخبار انتخابات، نوسانات شبانه تتر، رمزارزی که همواره با قیمت دلار رابطه اثرگذار و اثرپذیر دارد،‌ مورد توجه معامله گران قرار گرفت.
سیگنال شبانه به بازار ارز / تتر قیمت دلار را تکان می‌دهد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 10 تیر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران معاملات دومین روز هفته را در حالی آغاز خواهد کرد که با به دور دوم کشیده شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بازار بلاتکلیف ماند و تعیین روند آن به شنبه آینده موکول شد. معامله‌گران می‌گویند تا اعلام نتیجه انتخابات روز جمعه 15 تیر، موضع گیری دقیق بازار مشخص نیست و در حال حاضر هم قیمت ها میان مرزهای حمایتی و مقاومتی در رفت و برگشت هستند؛ روندی که در جریان معاملات روز شنبه 9 تیر هم شاهد آن بودیم و قیمت دلار و درهم در مسیر میان این دو مرز مقاومتی و حمایتی نوسان دادند. به گزارش اقتصادنیوز دلار هرات که معاملات را با عقب نشینی به کانال کاهشی و قیمت 60 هزار و 900 تومان آغاز کرده بود، در ادامه فعالیت بازار به روند هفته گذشته بازگشت و در کانال 61 هزار تومان نوسان داد. درهم امارات هم در 16 هزار و 670 تومان آغاز به کار کرد و تا 16 هزار و 630 تومان پایین آمد اما در نیمه دوم روز بالا رفت و با 16 هزار و 700 تومان به کار خود پایان داد.

در مقابل بازار رمزارزها مسیر صعودی را انتخاب کرد و معاملات شبانه حکایت از موفقیت تتر در شکستن مرز مقاومتی مهم 61 هزار و 500 تومان داشت؛ مرزی که پیش از این اقتصادنیوز در بررسی های خود از اهمیت آن برای این رمزارز خبر داده بود. تتر که چندی پیش الگوی سر و شانه را تجربه کرد و با کاهش قیمتی که داشت،‌ به 60 هزار و 400 تومان رسیده بود؛ توانست در دو روز گذشته الگوی سر و شانه برعکس را تکمیل کند و مسیر صعودی را در پیش بگیرد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت تتر در لحظه تدوین این گزارش به کانال 62 هزار تومان ورود کرده است و اگر بتواند در بالای این مرز تثبیت روزانه بدهد، تغییر کانال خواهد داد و مقاومت میانی 62 هزار و 300 تومان و مقاومت قوی 62 هزار و 800 تومان را در پیش خواهد داشت؛ موضوعی به گفته این گروه از تحلیلگران می تواند بر نوسانات بازار ارز و قیمت دلار هم اثرگذار باشد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، تتر از 13 اردیبهشت امسال در فتح مرز 61 هزار و 500 تومان و تثبیت بالای آن ناکام مانده بود.

معامله گران معتقدند روند صعودی قیمت تتر در معاملات شبانه و افزایش قیمت در جریان معاملات پشت خطی، نویدبخش افزایش قیمت اسکناس آمریکایی در بازار امروز است. تحلیلگران فنی بازار معتقدند دلار مرز مقاومتی 61 هزار و 350 تومان را پیش روی خود دارد و در صورت ماندگاری روزانه در بالای آن، مسیر ورودش به کانال‌های افزایشی هموار خواهد شد.

به عقیده این گروه مرز حمایت دلار هم 60 هزار و 800 تومان است و اگر این اسکناس آمریکایی بتواند در پایین آن قرار گرفته و تثبیت دهد، کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی