محمدرضا فرزین کتاب نوشت+ عکس

کدخبر: ۶۵۷۱۱۲
اقتصادنیوز:‌ مراسم رونمایی از کتاب «مالیه بین‌الملل» تالیف و ترجمه دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد.
محمدرضا فرزین کتاب نوشت+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مالیه بین‌الملل یکی از مفاهیم اساسی و پیچیده در دنیای اقتصاد مدرن است. در این حوزه، مراودات تجاری، امور سرمایه‌گذاری، ارتباطات مالی و اثرگذاری آن از سیاست‌های پولی و ارزی کشورها در قالب الگوهای مختلف اقتصادی و مالی تجزیه و تحلیل می‌شود.

.
این کتاب مشتمل بر ۷ فصل با بخش‌های کاربردی و به‌روز، نظریات عملیاتی و پیش‌بینی‌های فنی در سیاست‌گذاری‌های پولی و ارزی است و از امروز در دسترس تمامی اساتید، دانشجویان و پژوهش‌گران قرار گرفت.

در فصل اول این کتاب، دکتر فرزین به موضوع حساب تراز پرداخت‌ها، در فصل دوم به موضوع نرخ مبادله ارز و بازار ارز، در فصل سوم به موضوع پول، نرخ بهره و نرخ ارز، در فصل چهارم به موضوع نرخ مبادله ارز در بلند‌مدت، در فصل پنجم به موضوع ستانده کل و نرخ‌های ارز در کوتاه‌مدت، در فصل ششم به موضوع رژیم‌های ارزی و در فصل پایانی کتاب به موضوع پیش‌بینی‌های نرخ ارز پرداخته است.

این کتاب برآیندی از سال‌ها تدریس دکتر محمدرضا فرزین در درس‌های مالیه بین‌الملل و مدیریت مالی در دانشگاه های کشور و مطالعه و ترجمه منابع بین‌المللی است که در آن سعی شده برخلاف کتاب‌های موجود به تشریح کاربردی مباحث پرداخته و موضوعاتی مرتبط با اقتصاد ایران نیز در آن تحلیل شود.

دکتر فرزین در این مراسم تصریح کرد: کتاب‌های موجود در حوزه مالیه بین‌الملل به مباحث کاربردی ورود نمی‌کنند و در این کتاب سعی شده است مباحث به‌صورت کاربردی تشریح شود. از ‌این رو موضوعاتی از اقتصاد ایران و سیاست‌گذاری‌های مختلف پولی و ارزی به کتاب اضافه شده است تا در رشته‌های اقتصاد و مدیریت مالی تدریس شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی