جزئیاتی از فعالیت کارخانه‌های جهانی در ماه ژوئن/ حرکت خلاف جهت اروپا و آسیا

کدخبر: ۶۵۷۳۰۴
اقتصادنیوز: فعالیت کارخانه‌های جهانی در ماه ژوئن عملکرد متفاوتی داشته است زیرا رکود در اروپا گسترده بود اما کارخانه‌های آسیایی شتاب خوبی داشتند و به سیاست‌گذاران امیدواری می‌داد که منطقه بتواند با آسیب ناشی از تقاضای کمتر چین مقابله کند.
جزئیاتی از فعالیت کارخانه‌های جهانی در ماه ژوئن/ حرکت خلاف جهت اروپا و آسیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رکود در اروپا گسترده بود و ایتالیا تنها بازیگر بزرگی بود که علیرغم کاهش قیمت‌ها توسط تولیدکنندگان، شاهد کاهش در شاخص مدیران خرید نبود.

شاخص مدیران خرید نهایی تولید منطقه یورو که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ژوئن از ۴۷.۳ ماه می به ۴۵.۸ کاهش یافت. بخش کارخانه آلمان، که حدود یک پنجم اقتصاد بزرگ اروپا را تشکیل می‌دهد، با رکود مواجه شد، در حالی که رکود تولید در فرانسه عمیق‌تر شد.

در بریتانیا که انتخابات سراسری را در روز پنجشنبه (۴ جولای) برگزار می‌کند، رشد تولید در ژوئن نسبت به بالاترین رقم ۲۲ ماهه می کاهش یافت زیرا ادامه اختلال در حمل و نقل در دریای سرخ منجر به کاهش تقاضا از سوی مشتریان خارجی شد.

شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ژوئن از ۵۱.۷ به ۵۱.۸ افزایش یافت. رشد فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی در ماه ژوئن به سریع ترین سطح در ۲۶ ماه گذشته رسید و با افزایش سفارشات جدید رسید.

بررسی‌های دیگر نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در ماه ژوئن با سرعتی سریع‌تر از ماه می در ویتنام و تایوان افزایش یافت. فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه ژوئن گسترش یافت، اما با سرعت کمتری نسبت به ماه می، زیرا شرکت‌ها با افزایش هزینه‌ها به دلیل ضعیف بودن ین دست به گریبان بودند.

بر اساس گزارش رویترز، فعالیت در بخش تولید هند در ماه گذشته با افزایش تولید بر اساس تقاضای قوی، بهبود یافت که منجر به سریع‌ترین نرخ استخدام در بیش از ۱۹ سال گذشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی