تورم سالانه اروپا کاهشی شد

کدخبر: ۶۵۷۴۱۱
اقتصادنیوز: تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد که تورم اتحادیه اروپا در ماه گذشته به 2.5 درصد کاهش یافت. با این حال، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که خطر تورم هنوز به طور کامل رفع نشده است.
تورم سالانه اروپا کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت‌های مصرف‌کننده ماه گذشته (ژوئن) 2.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که نشان‌دهنده روند کاهشی تورم اروپا نسبت به 2.6 درصد ماه گذشته است. با این وجود، تورم هسته که کالاهای با نوسان چون غذا و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، روی 2.9 درصد ثابت ماند.

مقامات این اتحادیه پس از کاهش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره در ماه گذشته بررسی می‌کنند که آیا تورم این بلوک 20 کشوری برای کاهش بیشتر در نرخ بهره به اندازه کافی کاهش یافته است یا خیر. در نشست سالانه بانک مرکزی اروپا که در سینترا در پرتغال برگزار می‌شود، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد اعلام کردند که هنوز شواهد قانع کننده‌ای مبنی بر اینکه خطر تورم رفع شده است در دست نیست.

لاگارد اعلام کرد که همچنان نااطمینانی‌هایی وجود دارد و جمع آوری داده‌های کافی برای اینکه مطمئن شویم که ریسک‌های تورم عبور کرده‌اند به زمان نیاز دارد.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر «کاهش تورم سالانه اروپا به 2.5 درصد؛ تاکید لاگارد بر باقی ماندن ریسک‌های تورمی» بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی