اوج قیمت فلز زرد در این بازه زمانی

کدخبر: ۶۵۷۴۵۸
اقتصادنیوز: افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره در آمریکا باعث رشد قیمت فلز زرد شده است. قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:39 به وقت ایران در سطح 2362 دلار به ازای هر اونس قرار گرفت.
اوج قیمت فلز زرد در این بازه زمانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در روز چهارشنبه (13 تیر) با افزایش بیش از ۱ درصدی به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو هفته گذشته رسید. این افزایش قیمت به دنبال افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر رخ داد، چراکه داده‌های اخیر ایالات متحده حاکی از ضعیف شدن بازار کار است.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:39 به وقت ایران در سطح 2362 دلار به ازای هر اونس قرار گرفت. معاملات آتی فلز زرد نیز با رشد 1/7 درصدی به 2372 دلار در هر اونس افزایش یافت.

تای وانگ، یک معامله‌گر مستقل فلزات در نیویورک، گفت: «مجموعه فلزات گران‌بها و همچنین فلزات پایه به‌طور گسترده در حال افزایش هستند. داده‌های مربوط به شرکت پردازش داده‌های حقوق و دستمزد (ADP)  و تعداد متقاضیان جدید بیکاری، روایت ضعیف شدن اقتصاد را تقویت می‌کند که به احتمال زیاد منجر به نخستین کاهش نرخ بهره در سپتامبر می‌شود.»

او افزود: «بازار در حال پیش‌بینی انتشار گزارشی ضعیف از داده‌های حقوق و دستمزد در روز جمعه است.»

تعداد متقاضیان جدید بیکاری در ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته، در حالیکه تعداد افرادی که همچنان بیکار هستند تا پایان ماه ژوئن به بالاترین رقم دو و نیم سال گذشته رسیده است که با روند تدریجی تضعیف بازار کار سازگار است.

خبر مرتبط
نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز چهارشنبه ۱۳ تیر 1403/ شیب کاهشی قیمت طلا و سکه

اقتصادنیوز: امروز قیمت طلا در بازار عقب نشینی کرد. قیمت سکه امامی به 42,600,000 (چهل و دو میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۹ درصدی داشته است.

شاخصی از فعالیت بخش خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن به دلیل کاهش شدید سفارشات به پایین‌ترین سطح چهار ساله خود سقوط کرد که به‌طور بالقوه نشان‌دهنده از دست رفتن سرعت رشد در اقتصاد در پایان سه‌ماهه دوم است.

به دنبال انتشار داده‌های ایالات متحده، ارزش دلار به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته رسید که باعث شد طلا برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب‌تر شود، در حالیکه بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا نیز کاهش یافت.

بازار در حال حاضر احتمال 68 درصدی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر و همچنین کاهش دیگری در ماه دسامبر قائل است. کاهش نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا که یک دارایی بدون بازده است را کاهش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر صورت‌جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا هستند که در اواخر امروز منتشر می‌شود و همچنین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می‌شود تا دید واضح‌تری نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا به دست آورند.

 

 

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی