همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟

کدخبر: ۶۵۷۵۵۹
اقتصادنیوز: زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی روزهای گذشته بارها از سوی بازنشستگان مورد سوال قرار گرفته است، اهمیت این موضوع تا حدی است که یکی از پرسش‌های اصلی از دو نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هم به برنامه آنها در ارتباط با صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داشت.
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز، دوازدهم تیرماه بود که از بخشی از سخنان داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌شد اینگونه برداشت کرد که موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بالاخره در حال اجراست. به گزارش ایسنا، منظور در این باره گفت: «با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرا می‌شود، معوقات هم پرداخت خواهد شد.» اما آنگونه که اطلاعات بعدی نشان می‌دهد، دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را دنبال می‌کند و بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان باید درصف انتظار بمانند. البته رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره هم توضیحی داده است. به گفته وی، در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی پیش‌بینی شده امسال منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده به این موضوع اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش، در برنامه هفتم توسعه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سه سال اجرا شود؛ به طوری‌که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد به اجرا درآید.

معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خلال اظهاراتش، از پرداخت معوقات بازنشستگان هم خبر داده بود که در همین ارتباط، روز گذشته روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که حساب بازنشستگان تامین اجتماعی شارژ شده است. به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مبلغ سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز شد. براساس اطلاعات منتشر شده، این واریز برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران بوده و با هماهنگی فنی با بانک، به صورت کامل به حساب همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی واریز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی