گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت دلار در مرز سرنوشت‌ساز؛ تب شبانه دلار به صبح می‌رسد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 31 تیر 1403

کدخبر: ۶۶۰۹۴۶
اقتصادنیوز:‌ قیمت دلار در معاملات شبانه هیجانی دنبال شد و مرز مقاومت روزانه خود را شکست. از نظر تکنیکال مرز مهم دلار 58 هزار و 600 تومان است و که روند بازار در این نقطه مشخص می‌شود. قیمت تتر بر مدار کاهش بود و با رشد دلار همراهی نکرد.
قیمت دلار در مرز سرنوشت‌ساز؛ تب شبانه دلار به صبح می‌رسد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 31 تیر 1403
عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز امروز در حالی شروع به کار می‌کند که از معاملات پشت خطی سیگنال افزایش دریافت کرد. در معاملات پشت خطی خبر تشدید تنش بین اسرائیل و یمن به بازار رسید و پس از آن بازار ارز صعودی شد. قیمت دلار هرات شنبه را در 57 هزار و 150 تومان شروع کرد و بارها برای شکستن 57 هزارو 300 تومان تلاش کرد؛‌ اما در عبور از آن ناکام بود. این در حالی بود که قیمت فردایی دلار هرات با افزایش بیشتر دو بار برای شکستن مرز مقاومت 57 هزار و 600 تومان تلاش کرد اما در معاملات روزانه این عمل رخ نداد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز،‌ تحلیلگران معتقدند وضعیت بلوکه در بازار ارز هرات به 300 تومان رسیده که عدد قابل توجهی است و همین مورد موجب شد تا قیمت دلار در صعود ناکام بماند. البته ناکامی دلار هرات در پشت خط به کام نشست و قیمت دلار با قدرت از مرز مقاومتی رد شد و تا 57 هزار و 890 تومان بالا رفت.

قیمت درهم امارات نیز روند مشابهی مثل دلار طی کرد و افزایشی بود. قیمت درهم بدون گپ خاصی در 15 هزار و 700 تومان آغار به کار کرد و در ابتدا با یک پله کاهش به 15 هزار و 690 تومان رسید و از این کف حمایت شد. قیمت درهم در نهایت در 15 هزار و 800 تومان به کار خود پایان داد. به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به نبود معاملات پشت خطی برای درهم، احتمالا امروز بازار دبی با گپ مثبت شروع به کار کند و به مرز کانال جدید برسد.

قیمت تتر در معاملات روز یکشنبه به واسطه رشد بازار رمزارز، ساز مخالف با دلار زد؛‌ تتر روز گذشته با کاهش به کف 57 هزار تومان رسید و از این ناحیه حمایت شد و بین 57 هزار تا 57 هزار و 500 تومان نوسان داد و حتی در پشت خط با افزایش قیمت دلار همکاری نکرد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت تتر بعد از افزایش بیت‌کوین تا مرز 67 هزار دلار بر مدار کاهش بود. همچنین در روز شنبه قیمت تتر با کاهشی که داد از دلار تهران عقب افتاد و در پشت خط هزار تومان زیر نرخ دلار معامله می‌شد.

در سمت رسمی بازار نیز شاهد افزایش قیمت حواله و اسکناس دلار بودیم. قیمت حواله دلار در مرکز مبادله با افزایش 100 تومانی به 43 هزار و 800 تومان رسید و قیمت دلار اسکناس نیز رشد مشابه حواله داشت و در 46 هزار و 900 تومان بسته شد.

به گزارش اقتصادنیوز،‌ با توجه به رشد سریع قیمت‌ها در پشت خط معامله‌گران فنی معتقدند مرز مقاومت دلار به حمایت تبدیل شد. مرز حمایت در حوالی 57 هزارو 600 تومان قرار دارد که در معاملات روزانه شنبه نسبت به این سطح واکنش داشت. در مقابل اولین مرز مقاومت دلار هرات در حوالی 58 هزار و 50 تومان قرار دارد و محدوده مقاومت بعدی و مهمتر دلار هرات 58 هزار و 300 تومان تا 58 هزار و 600 تومان خواهد بود. از لحاظ تکنیکال تا قیمت دلار هرات بالای این محدوده تثبیت روزانه ندهد همچنان می‌تواند به سمت کف برگردد. بر این اساس تا بازار زیر این مقاومت باشد قیمت‌ گارد نزول دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید