مروری بر گذشته و حال یک رویداد

ضوابط اعطای پاداش به فرهنگیان اعلام شد+ عکس

کدخبر: ۶۶۱۸۹۲
اقتصادنیوز: حدود 40 سال قبل در چنین روزی، وزیر وقت مسکن و شهرسازی در مصاحبه مطبوعاتی ضوابط اعطای آپارتمان‌های شهرک اکباتان به فرهنگیان را تشریح کرد.
ضوابط اعطای پاداش به فرهنگیان اعلام شد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، به‌تازگی وزیر آموزش و پرورش حامل خبر مهمی برای فرهنگیان بود؛ این خبر در ارتباط با پاداش این قشر است که وزیر درباره آن توضیحاتی را ارائه کرد. به گفته رضا مراد صحرایی،‌ پاداش پایان خدمت فرهنگیان هر دو هفته یکبار پیگیری می‌شود. سال گذشته این پاداش در سه قسط انجام شد و به گفته وزیر احتمالا همین روند برای امسال ادامه خواهد داشت. البته با توجه به اینکه دولت سیزدهم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، باید دید وزارت آموزش و پرورش دولت پزشکیان در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت.

اما اعطای پاداش به فرهنگیان مانند ساخت مسکن ارزان تنها مختص امسال و پارسال نیست، حدود 40 سال قبل این موضوع به تیتر یکی از روزنامه‌های ایران تبدیل شد. برای مثال، روزنامه اطلاعات در سال 64 در چنین روزی با تیتر «ضوابط اعطای آپارتمان‌های شهرک اکباتان به فرهنگیان اعلام شد» به این ماجرا پرداخت.

این روزنامه در تاریخ سوم مرداد سال 64 در این باره با اکرمی، وزیر آموزش و پرورش مصاحبه کرده است. او در این مصاحبه مطبوعاتی، اقدامات انجام شده در مورد مسکن معلمان تهران را تشریح کرد. در این مطلب آمده است: «وزارت مسکن و شهرسازی، خانه‌های ارزان‌قیمت در اختیار فرهنگیان سراسر کشور قرار می‌دهد.»

اکرمی در این زمینه ادامه داد: «در خصوص مسکن معلمان تهران و با تلاش وزارت مسکن، شهرک اکباتان موافقت کرده که تا پایان مرداد ماه جاری تعدادی ساختمان در اختیار معلمین قرار دهد و ما بدینوسیله از همکاران تهرانی که ضوابط اعلام شده شهرک اکباتان را دارا می‌باشند، دعوت می‌کنیم که جهت دریافت معرفی‌نامه به اداره کل تعاون و تامین اجتماعی وزارت آموزش و پروش مراجعه نمایند.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «خانه‌های ساخته شده و خانه‌های نیمه‌ساخته ارزان‌قیمت که توسط وزارت مسکن و شهرسازی در سراسر کشور احداث شده است، با در نظر گرفتن اولویت به کارکنان و معلمین آموزش و پروش اختصاص داده شده است. منظور از اولویت این است که در بین متقاضیان واجد شرایط، اولویت اول با معلمین و کارکنان آموزش و پرورش است ولو آنکه از سایر متقاضیان امتیاز کمتری داشته باشد.»

صفحه-اول

خبر-آپارتمان

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید