نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۲ مرداد

تولید خودروی سیتروئن جدید در ایران

کدخبر: ۶۶۳۶۵۳
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
تولید خودروی سیتروئن جدید در ایران

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

12 مرداد 1354؛تصمیم تازه علیه گرانفروشان

مغازه قصابان و نانوایان گران‌فروش تعطیل نمی‌شود بلکه اداره آنها به شرکت‌های تعاونی نانوایان و سازمان گوشت کشور سپرده خواهد شد.

این تصمیم از آن جهت اتخاذ شده است که تعطیلی نانوایی یا قصابی به هر حال در کار توزیع این دو ماده غذایی که قوت غالب مردم است اثر سوء می گذارد.

اسماعیل هنرمندی، معاون وزیر دادگستری روش ها و تصمیم جدید مبارزه با گرانفروشی و مجازات گرانفروشان را تشریح کرد و گفت: در تمام حوزه های فرمانداری های سراسر کشور کمیسیون های امنیت اجتماعی مرکب از فرماندار، رئیس دادگاه شهرستان، دادستان و روسای ژاندارمری و شهربانی محل تشکیل شده است. این کمیسیون ها که ریاست آنها با فرماندارهاست، پرونده اخلال گران در ارزاق و کالاهای مصرفی مردم را مورد رسیدگی قرار می دهند و مجازات درخور برای آنها تعیین می کنند.

12 مرداد 1374؛ثبات بازار در گرو موفقیت طرح تنظیم بازار است

آرامش اقتصادی و ثبات بازار در گرو موفقیت طرح تنظیم بازار است و موفقیت این طرح نیز به عملکرد صحیح بازرسان و آموزش صحیح و توجیه آنها بستگی دارد.

مهندس آیت اللهی، معاون پشتیبانی و آموزش سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها و توزیع کالا و خدمات با تاکید بر لزوم به کارگیری روش های مناسب فرهنگی در هر استان برای مبارزه با تخلفات اقتصادی گفت: بسیجیان همانگونه که در جنگ تحمیلی متهورانه و با شجاعت با دشمن روبه رو می شدند، در زمینه مبارزه با تخلفات اقتصادی و اخلالگران نیز در صف اول مبارزه هستند.

12 مرداد 1384؛تولید سیتروئن جدید در ایران

به احتمال زیاد تا یک سال و نیم آینده محصول منحصربه فرد سیتروئن مدل C4 صندوقدار برای اولین بار در جهان در ایران تولید خواهد شد.

احمد قلعه بانی، مدیرعامل سایپا افزود: در حال بررسی های فنی تولید سیتروئن C4 صندوقدار برای تولید در ایران هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون نمونه هاچ بک این خودرو در فرانسه وجود دارد که ما با همکاری شرکت سیتروئن، مدل صندوقدار این خودرو را در ایران خواهیم ساخت.

وی گفت: هم اکنون تیم فنی مشترک در حال کار کردن بر روی این طرح است و امیدواریم این خودرو را جایگزین زانتیا کنیم.

12 مرداد 1394؛کف فرار مالیاتی ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی کف فرار مالیاتی در اقتصاد ایران را در شرایط کنونی 14 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته عسکری هم اکنون تولید ناخالص داخلی جاری ایران هزار هزار میلیارد تومان است که 20 درصد از این رقم معادل 200 هزار میلیارد تومان زیر چتر مالیات نیست. همچنین پیش بینی شده است در پایان سال 70 هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شود که معادل 7 درصد تولید ناخالص داخلی که زیر چتر مالیاتی نیستند (200 هزار میلیارد تومان) رقمی معادل 14 هزار میلیارد تومان می شود که این رقم کف فرار مالیاتی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید